شروع مجدد گفتگوهای سازمان انرژی اتمی و ایران

مدیرکل آژانس اتمی با اشاره به دیدار خود با رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد که گفتگوها با ایران درخصوص موضوعات پادمانی ازسر گرفته شد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شامگاه دوشنبه از شروع مجدد گفتگوها بین این سازمان و جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

بیشتر بخوانید:

آژانس انرژی اتمی باید راستی‌آزمایی خود را بی‌طرفانه انجام دهد

گروسی طی پستی در صفحه توئیتر خود نوشت که با «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران در وین دیدار کرده و بدین‌وسیله، گفتگوهای دوجانبه ازسر گرفته شدند.

وی توضیح داد که در دیدار با اسلامی، درباره از سرگیری گفت‌وگوهای آژانس اتمی با تهران درباره مسائل پادمانی حول برخی تاسیسات هسته‌ای در ایران رایزنی کرده است.

مدیرکل آژانس اتمی در توئیتی نوشت: «گفتگوها با ایران برای شفاف‌سازی درباره موضوعات برجسته پادمانی ازسر گرفته شد. من با محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در جریان کنفرانس عمومی آژانس اتمی دیدار کردم».

گروسی روز دوشنبه در سخنرانی افتتاحیه شصت و ششمین کنفرانس عمومی این نهاد بین‌المللی خواستار همکاری ایران برای حل «موضوعات پادمانی» برنامه هسته‌ای این کشور شد.

در روزهای آینده قرار است نمایندگان کشورهای عضو آژانس درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات از گزارش سالانه ۲۰۲۱ و بودجه ۲۰۲۳ تا تقویت فعالیت‌های مربوط به علم، فناوری و کاربردهای هسته‌ای و همچنین فعالیت‌های ایمنی و امنیت هسته‌ای آژانس و تقویت اثربخشی و بهبود کارایی پادمان‌ها گفت‌وگو کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز روز دوشنبه در شصت ‌و ششمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مقر این سازمان در وین طی سخنانی به تشریح مواضع کشور و برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره حامی اجرای کامل و غیرتبعیض‌آمیز معاهده عدم اشاعه و موافقتنامه‌های جامع پادمان بوده، گفت: ایران سابقه‌ای مثال‌زدنی در همکاری با آژانس در این زمینه دارد.

با این حال، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا بامداد دوشنبه با بیان اینکه واشنگتن هرگز یک توافق بد در مذاکرات وین را نمی‌پذیرد، مدعی شد در کوتاه‌مدت هیچ انتظاری برای احیای توافق هسته‌ای با ایران ندارد.

منبع: فارس

انتهای پیام

کد خبر: 1154760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =