۶ کشته و ۲۶ زخمی در تیراندازی‌های اخیر شیکاگو

۶ کشته و حداقل ۲۶ زخمی در خشونت‌های آخر هفته با اسلحه در شیکاگو گزارش شده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز از ان بی سی، پلیس شیکاگو در آمریکا می‌گوید در تیراندازی‌های آخر هفته در سراسر این شهر شش نفر کشته و حداقل ۲۶ نفر زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: 

در عملیات استشهادی یک فلسطینی تعدادی صهیونیست زخمی شدند

یک تیراندازی بامداد یکشنبه در بلوک ۱۳۰۰ ساوت  هاردینگ گزارش شد. به گفته پلیس شیکاگو، مأموران حدود ساعت ۴:۰۵ صبح در محل حاضر شدند و متوجه شدند که دو مرد از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند و هر دو مرد به بیمارستان منطقه منتقل شدند و در آنجا مرگ آنها اعلام شد.

پلیس شیکاگو همچنین می‌گوید که چهار نفر در تیراندازی در سراسر شهر در صبح روز شنبه کشته شدند، از جمله یک حادثه که در بلوک ۷۱۰۰ شمال کلارک رخ داد و گروهی در یک پارکینگ ایستاده بودند که تیراندازی به گوش رسید و حداقل دو نفر را مورد اصابت قرار دادند.

پس از وقوع حوادثی از قبیل تیراندازی در سوپر مارکت در «بوفالو» واقع در نیویورک که منجر به کشته شدن ۱۰ نفر شد و قتل عام در مدرسه‌ای در ایالت تگزاس که ۲۲ کشته برجای گذاشت، فشار بر دولت ایالات متحده برای مقابله با افزایش خشونت‌های مرتبط با اسلحه افزایش یافته است و اخیر نیز جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که از لایحه مصوب مجلس سنا در آمریکا پیرامون سخت گیرانه تر کردن حمل آزادانه سلاح حمایت می‌کند.

این در حالیست که لابی پرقدرت اسلحه ساز در این کشور که از قدرت و نفوذ زیادی میان مقامات آمریکایی برخوردار است؛ اجازه پیاده سازی قوانین مشابه را نداده و با آنها به شدت مقابله کرده است؛ موضوعی که چندین کشته در هر روز در آمریکا برجای گذاشته است. علیرغم مخالفت ظاهری مقامات این کشور نسبت به قوانین فعلی مرتبط با حمل و خرید و فروش سلاح گرم، لابی‌های قدرتمند اسلحه در آمریکا امکان هرگونه اعمال تغییرات در محدود کردن سیاست‌های یادشده را سد کرده اند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1154763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =