وزرای خارجه پاکستان و آمریکا گفت‌وگو کردند

وزرای خارجه پاکستان و آمریکا در مورد کمک‌های جدید سیل، افغانستان - وزارت امور خارجه گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز از اسپوتنیک، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از گفتگوی وزیرخارجه این کشور با همتای پاکستانی خود خبر داد.

در همین ارتباط گفته شد که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان در جریان گفتگوهای دوجانبه در مورد کمک‌های اخیر وعده داده شده از سوی واشنگتن بحث و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید:

غارت کامیون‌های حامل گوجه‌فرنگی وارداتی از ایران توسط معترضان پاکستانی

همچنین وضعیت افغانستان نیز از دیگر موضوعات گفتگوی دو طرف اعلام شده است.

در این گفتگو، وزیرخارجه آمریکا با اشاره به حدود ۵۶.۵ میلیون دلار کمک این کشور در جریان سیل پاکستان، همچنین بر تعهد این کشور در قبال مردم پاکستان تاکید کرد.

دو طرف همچنین درباره کمک به امنیت غذایی، رفاه اقتصادی، ثبات منطقه‌ای و افغانستان گفتگو کردند.

پیش از این، سازمان ملل متحد روز جمعه در گزارشی اعلام کرده بود که سیل ویرانگر در پاکستان باعث وقفه در تحصیل نزدیک به ۳.۵ میلیون کودک شده است.

در این گزارش که همزمان با سفر دو روزه آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد به پاکستان منتشر شد، آمده است که سیل به پناهجویان و آوارگان ساکن در این کشور جنوب آسیا نیز ضربه زده است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) تخمین می‌زند که نزدیک به ۸۰۰ هزار پناهجو در مناطقی زندگی می‌کنند که وضعیت آنان به طور رسمی فاجعه بار اعلام شده است.

در این گزارش آمده است که تنها در استان سند در جنوب شرقی بیش از ۱.۲ میلیون هکتار از زمین‌های کشاورزی آسیب دیده و بیش از ۱.۵ میلیون خانه در سند آسیب دیده یا ویران شده است که این میزان تقریباً ۸۸٪ از کل پاکستان است.

این گزارش نشان می‌دهد که مراکز بهداشتی تحت تأثیر باران‌های شدید و سیل دچار چالش شده اند و دسترسی به امکانات بهداشتی، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، و داروهای ضروری و تجهیزات پزشکی بسیار محدود است.

به گفته اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی، سیل‌های فاجعه‌بار پاکستان از ۱۴ ژوئن تاکنون جان ۱۳۹۱ نفر را گرفته است.

مقامات پاکستانی روز جمعه به گوترش گفتند که سیل‌های ویرانگر بیش از ۳۰ میلیارد دلار خسارت وارد کرده است و این کشور برای بازسازی زیرساخت‌های خود به کمک‌های بین المللی نیاز دارد.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که در مجموع ۱۲۷۲۲ نفر در اثر باران و حوادث ناشی از سیل در سراسر کشور مجروح شده اند. فصل باران‌های موسمی در پاکستان، مانند سایر کشورهای منطقه، معمولاً منجر به باران‌های شدید می‌شود، اما امسال مرطوب‌ترین فصل از سال ۱۹۶۱ بوده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1154774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =