کنکور و آزمون| اعلام نتایج نهایی سی و ششمین دوره آزمون دستیاری دندانپزشکی/ کارنامه نهایی کنکور امروز منتشر می‌شود

اسامی پذیرفته شدگان سی و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان‌ نهایی‌آزمون ‌کاردانی‌ ویژه (دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی)‌ در سال‌ ۱۴۰۱ اعم از رشته های تحصیلی با آزمون و یا رشته های تحصیلی پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی از امروز ۶ مهرماه آغاز می‌شود.

پذیرفته‌شدگان‌ نهایی‌ رشته‌های‌ مختلف تحصیلی لازم است برای اطلاع از تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام (علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه) از ۶ مهر ۱۴۰۱ به سایت دانشگاه فنی و حرفه ای به نشانی www.tvu.ac.ir یا موسسه محل قبولی مراجعه کنند.

با توجه به اعلام مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، امکان ارائه کارنامه و سوابق فارغ التحصیلی برای پذیرفته شدگان به صورت الکترونیکی در سامانه «تاییدیه تحصیلی» وزارت آموزش و پرورش به آدرس emt.medu.ir فراهم است. پذیرفته شدگان باید بر اساس مراحل اجرایی ذیل اقدام لازم را به عمل آورند:

پذیرفته شدگان با مراجعه به سامانه مذکور و مشخص کردن نظام آموزشی، با انتخاب گزینه «سوابق فارغ التحصیلی»، ارسال کارنامه فارغ التحصیلی و گواهی محل‌های تحصیل دوره دوم متوسطه، به دانشگاه محل پذیرش خود را درخواست کنند، که پس از کامل شدن فرآیند درخواست، کد پیگیری در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت و با ارائه این کد به دانشگاه محل پذیرش، مدارک درخواست شده، از سامانه kemt.medu.ir توسط دانشگاه مذکور قابل دریافت است.

برای فارغ التحصیلان شهریور سال ۱۳۹۵ و بعد از آن، نیازی به مراجعه حضوری به مدارس و مناطق آموزش و پرورش محل تحصیل خود نیستند.

فارغ التحصیلان خرداد سال ۱۳۹۵ و قبل از آن، با کد پیگیری صادر شده از سامانه فوق، به همراه مدارک تحصیلی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت نام در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اعلام می‌شود به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ التحصیل خود مراجعه، تا مسئول سنجش آموزش و پرورش منطقه پس از بررسی و تأیید، مدارک تحصیلی را اسکن و در سامانه بارگذاری کنند.

دانشگاه‌های محل پذیرش، ترتیبی اتخاذ کنند که براساس مدارک ارسالی به شیوه الکترونیکی، شرایط ثبت نام پذیرفته شدگان را فراهم کنند.

علاوه بر موارد فوق،اخذ تأییدیه تحصیلی (از طریق آدرس‌های الکترونیکی https://kemt.medu.ir برای استعلام گیرندگان و https://emt.medu.ir برای متقاضیان) و اصل مدرک دیپلم از کلیه پذیرفته شدگان، توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ضروری است.

اصل‌ مدرک‌ دیپلم‌ یا گواهی موقت پایان تحصیلات دوره دوم متوسطه نظام جدید در یکی‌ از شاخه‌های‌ کار و دانش‌ و یا فنی‌ و حرفه‌ای‌ از محل‌ تحصیل‌ مبنی‌ بر گذراندن‌ همه‌ واحدهای ‌درسی، کارورزی‌ و کارآموزی‌ در دوره‌ سه‌ ساله‌ تا پایان‌ شهریور ماه ۱۴۰۱ که‌ به‌ تائید رئیس‌ مؤسسه محل ‌تحصیل‌ رسیده‌ باشد.

کارنامه نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱ امروز منتشر می‌شود

کارنامه نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱ برای تمامی داوطلبان امروز ۶ مهرماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.

نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱ روز ۲۸ شهریورماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد و مقرر شد کارنامه تمامی داوطلبان در هفته اول مهرماه منتشر شود.

برای پذیرفته شدگان و همچنین آن دسته از متقاضیانی که فرم انتخاب رشته اینترنتی خود را تکمیل کرده اند ولی پذیرفته نشده اند، کارنامه علمی حاوی رتبه متقاضی در هر یک از کد رشته‌های انتخابی در بین متقاضیان کدرشته مزبور در سهمیه مربوط با توجه به نمره کل وی در همان کدرشته و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته شده در کدرشته های انتخابی و اطلاعات مفید دیگر ۶ مهرماه ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنجش قرار داده خواهد شد.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای ۸ تا ۱۱ تیر برگزار شد.

تعداد داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر بود که از این تعداد یک میلیون و ۱۷۶ هزار داوطلب واقعی در کنکور سراسری ۱۴۰۱ شرکت کرده بودند. از میان داوطلبان کنکور تعداد یک میلیون و ۳۰۸ هزار داوطلب در جلسه آزمون حاضر و ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند.

از تعداد یک میلیون و ۳۰۸ هزار داوطلب حاضر در آزمون تعداد یک میلیون و ۱۵۷ هزار نفر معادل ۸۹ درصد در دوره‌ها و رشته‌های با آزمون مجاز به انتخاب رشته شدند که در نهایت حدود ۵۸۹ هزار و ۶۰۰ نفر انتخاب رشته کردند که در نهایت ۴۷۹ هزار نفر قبول شدند.

تاریخ ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کاردانی علمی کاربردی اعلام شد

دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام کرد: اسامی پذیرفته شدگان دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه‌ای ناپیوسته نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی مهرماه سال ۱۴۰۱ اعلام شده است.

بنابراین داوطلبان می‌توانند جهت مشاهده نتیجه به پرتال اطلاع رسانی سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org و یا پرتال اطلاع رسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی به آدرس www.uast.ac.ir مراجعه کنند.

پذیرفته‌شدگان لازم است برای اطلاع از تاریخ دقیق ثبت‌نام و انتخاب واحد از روز شنبه ۹ مهرماه به سامانه جامع آموزشی هم‌آوا دانشگاه به نشانی http://edu.uast.ac.ir مراجعه و در روزهای تعیین شده با در دست داشتن مدارک به نشانی تعیین شده در جدول شماره ۵ دفترچه راهنمای پذیرش و اصلاحیه مربوط، به مرکز محل قبولی خود مراجعه کنند.

نتایج نهایی سی و ششمین دوره آزمون دستیاری دندانپزشکی اعلام شد

اسامی پذیرفته شدگان سی و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی (سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲) امروز ۶ مهرماه ۱۴۰۱ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

پذیرفته شدگان لازم است جهت ثبت نام، بر اساس رشته و دانشگاه محل قبولی، اصل، کپی و اسکن مدارک مورد نیاز را آماده و طبق روش و زمانبندی که در سامانه اینترنتی دانشگاه محل پذیرش اعلام می شود، عمل کنند.

نظر به این که زمان و نحوه ثبت نام در سامانه اینترنتی دانشگاه ها اعلام می شود، پذیرفته شدگان پیش از مراجعه حضوری به دانشگاه های محل قبولی، باید از روز یکشنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۱ به سامانه‌های مذکور مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =