کم و کسری‌ آموزش واحدهای عملی متاثر از دوران کرونا برطرف می‌شود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل اختصاص خوابگاه برای برادران در سالجاری را از اقدامات نو در این دانشگاه دانست و افزود: کم و کسری‌های آموزش واحدهای عملی متاثر از دوران کرونا برطرف می‌شود.

فرشید سلیمی ننه کران، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آماده سازی فضای رفاهی و تغذیه خوابگاهی برای ترم جاری و دیگر تمهیدات برای استقبال از دانشجویان در سال تحصیلی جدید گفت: بر اساس تمهیدات انجام شده در ترم جاری کلاس‌ها به شکل حضوری و همچون کلاس‌های درس قبل از شیوع کرونا برگزار می‌شود. هم‌اکنون خوابگاه‌ها برای خواهران و برادران آماده سازی شده و از اقدامات ویژه در سالجاری می‌توان به اختصاص خوابگاه برای برادران اشاره کرد.

وی با بیان اینکه برای سلف سرویس هم به دنبال ارائه غذایی با کیفیت و مقرون به صرفه برای دانشجویان هستیم، افزود: در این زمینه هم در پی ارائه آن به پیمانکار هستیم و بوفه مجهز و مناسب دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار گرفته است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در پاسخ به این سوال که راهکارها برای ارائه تغذیه با کیفیت و ارزان برای دانشجویان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ ادامه داد: برای کاهش قیمت غذای دانشجویی بخشی از آن را دانشگاه پرداخت می‌کند و سعی شده با حفظ کیفیت میزان قیمت تمام شده کاهش یابد و سوبسیت هم شامل غذایی سلف می‌شود. با این تفاسیر تاکید بر کاهش قیمت و حفظ کیفیت غذا دانشجویان است. البته سلف مناسب هم در اختیار قرار داده می‌شود.

کم و کسری‌های آموزش برطرف می‌شود

سلیمی درباره چگونگی جبران عقب ماندگی آموزش به خصوص در رشته‌ها و واحدهای علمی افزود: اساتید به دانشجویان اطلاع‌رسانی کردند که در صورت بروز مشکلات و نارسایی‌های ناشی از آموزش‌ها برخط یا تعداد اندک دانشجویان از اساتید خواستار اطلاع‌رسانی برای جبران کم و کسری‌های آموزش هستیم.

وی درباره تفاوت آموزش‌ها در ترم جاری با توجه به کسب تجارب در شیوع کرونا ادامه داد: هم‌اکنون آموزش‌ها به شکل حضوری بدون کم و کاستی برگزار می‌شود. با توجه به هوشمندسازی دانشگاه در سه سال اخیر و  مجهز شدن به ضبط کلاس‌ها می‌توان به سمت آموزش‌های ترکیبی حرکت کرد و در صورت نیاز در کمترین زمان ممکن اقدامات برای این نوع آموزش‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد. هرچند در وضعیت کنونی درباره روند برگزاری کلاس‌های درس نارسایی وجود نداشته و آموزش‌ها بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده حضوری است.

به گفته رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در صورت ابلاغ از سوی سازمان مرکزی زیرساخت‌ها برای آموزش‌های برخط همچون سامانه‌های وادانا و دان وجود داشته و می‌توان به سهولت سیستم را در اختیار دانشجویان قرار داد.

دانشجویان مشتاق برای آموزش‌های حضوری هستند

سلیمی ننه کران درباره فضاسازی ذهنی و روحی دانشجو پس از چند سال آموزش مجازی تاکید کرد: دانشجویان روحیه نشاط و سر زندگی خود را حفظ کرده و هم اکنون آنها مشتاق برای آموزش‌های حضوری هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =