فعالیت‌های اقتصادی دانشجویان در طرح «کار تحصیل» مورد توجه قرار می‌گیرد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و واحد زاهدان از طرح «کار تحصیل» برای فعالیت اقتصادی دانشجویان خبر داد و افزود: در ترم جاری امکان اسکان دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها در خوابگاه دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان فراهم شده است.

مسعود اکبری‌زاده، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و واحد زاهدان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آماده‌سازی فضای رفاهی و تغذیه خوابگاهی برای ترم جاری و دیگر تمهیدات برای استقبال از دانشجویان در سال تحصیلی جدید گفت: در ترم جاری غذا در دو نوع مصوب و با کیفیت مناسب در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. همچنین خوابگاه هم خریداری و نواقص‌های موجود برطرف شده است.

اسکان دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها در خوابگاه دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و واحد زاهدان ادامه داد: برای ترم جاری خوابگاه پسران توسعه یافته و امکان اسکان دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها هم در خوابگاه‌های این واحد دانشگاهی محیا شده است.

وی با بیان اینکه برای سلف سرویس هم به دنبال ارائه غذای با کیفیت و مقرون به صرفه برای دانشجویان هستیم، افزود:  طبخ غذای بیرون بر توسط سلف سرویس  در دستور کار است تا مردم عادی هم با مبلغ کمتر از مصوب دانشجویان بتوانند غذای مورد نیاز را تهیه کنند. همچنین در وضعیت کنونی تمامی خوابگاه‌ها به گازکشی مجهز شده و نیازهای تاسیساتی تمامی خوابگاه‌ها برطرف شده است تا بتوان با حداقل مشکل به اسکان دانشجویان پرداخت. در روزهای آینده با توجه به اخذ مجوز برای ارائه غذای بیرون‌بر اقدامات انجام می‌شود تا در صورت تمایل دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی غذای  زیر قیمت تمام شده را دریافت کنند.

اکبری‌زاده درباره چگونگی جبران عقب ماندگی آموزش به خصوص در رشته‌ها و واحدهای علمی افزود: از فروردین ۱۴۰۱ کلاس‌ها به شکل حضوری برگزار شد و برای واحدهای عملی هم اساتید ملزم  به شکل فشرده کلاس‌ها هستند. هرچند مشکلی در زمینه برگزاری کلاس درس نداشتیم، چون نیم سال قبل واحدهای عملی به شکل حضوری برگزار شد و  دانشجویان هم در کلاس‌های علمی شرکت کرده و مشکلات و نارسایی‌های آموزشی برطرف شد.

بهره‌گیری از آموزش‌های ترکیبی برای رشته‌های کم متقاضی پردیس‌ها

 رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و واحد زاهدان درباره کم و کیف بکارگیری آموزش‌های سنتی و برخط با توجه به تجربه آموزش به دلیل شروع کرونا تاکید کرد: آموزش‌ها به شکل حضوری از مزایای بهتری برخوردار است و دانشجو استاد را از نزدیک ملاقات کرده و می‌تواند به طرح سوالات بپردازد. اساتید در ساعات مشاوره در دفتر حضور داشته و دانشجو با مراجعه به محل می‌تواند مشکلات موجود را برطرف کند.

وی تاکید کرد: بنابراین برگزاری کلاس‌ها به شکل آموزش‌های حضوری از اهمیت برخوردار است، اما در برخی واحدهای دانشگاهی و رشته‌های تحصیلی در پردیس‌ها برخی از رشته‌ها همچون فنی، معارف اسلامی و ... به دلیل نبود اساتید مجوزدار مجبور به برگزاری برخی از دروس به شکل مجازی هستیم. هم اکنون برخی از دروس در پردیس‌ها به حد مجاز تشکل کلاس‌های حضوری نرسیده و امیدواریم با کسب تکلیف از سازمان مرکزی بتوان چندین پردیس را به دلیل کمبود دانشجو در برخی از رشته‌های تحصیلی به شیوه تلفیقی آموزش‌های حضوری و مجازی را برگزار کنیم.

 کلاس‌ها برای برخی از دانشجویان جدی نیست

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و واحد زاهدان درباره فضاسازی ذهنی و روحی دانشجو پس از چند سال آموزش مجازی تاکید کرد: با توجه به اینکه در دوره کرونا دانشجویان از حضور در دانشگاه بی‌بهره بودند، طبیعتا روحیه حضور در دانشگاه افت کرده و این کلاس‌ها برای برخی از دانشجویان جدی نیست، اما با حضوری شدن کلاس‌ها امیدواریم روحیه دانشجویان تقویت شده و با برنامه‌ریزی دانشگاه‌ها و رونق شیوه استاد و  شاگردی همچون گذشته بتوان این روحیه را در بین دانشجویان و کارکنان بازگرداند و بتوان با نشاط به فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه پرداخت.

اکبری‌زاده درباره دیگر تمهیدات برای توسعه  فعالیت‌های دانش بنیان و اقتصادی در دانشگاه گفت: تایید اولیه طرح «کار تحصیل» از سوی معاونت مهندسی اخذ شده و اغلب در زمینه فعالیت کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی بتوان از توانمندی دانشجویان در رشته‌های مهارتی استفاده کرد تا دانشجویان بتوانند از مهارت در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها به ارائه خدمات بپردازند. در این شرایط هزینه خدمات رفاهی به عنوان کمک هزینه پرداخت و به دلیل سوددهی دانشجویان در زمینه فعالیت‌های اقتصادی مدنظر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154839

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =