ساخت ۵ هزار خوابگاه متاهلی در مرحله نخست اجرای سند «ازدواج دانشگاهیان»

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از ساخت ۵ هزار واحد مسکونی (خوابگاه متاهلی) در مرحله نخست اجرای سند «ازدواج دانشگاهیان» خبر داد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از ساخت حدود ۵ هزار واحد مسکونی(خوابگاه متاهلی) در مرحله نخست اجرای سند «ازدواج دانشگاهیان» خبر داد و اظهار کرد: این تعداد خوابگاه‌ها با توجه به فعالیت دانشگاه‌های بزرگ کشور به راحتی قابلیت افزایش دارد. 

وی ادامه داد: با توجه به تصویب سند «ازدواج دانشگاهیان» در شورای عالی انقلاب فرهنگی، بنا شده است که دستگاه‌های دارای توان و ظرفیت اجرایی در امر ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌ها مشارکت داشته باشند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها درباره تاخیر پیش آمده در ابلاغ  سند «ازدواج دانشگاهیان» عنوان کرد: در حال حاضر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور، این سند را به این دستگاه‌ها ابلاغ کرده است. البته فاصله زمانی بین تصویب و ابلاغ سند کمی طولانی شد که این موضوع باعث وقوع وقفه در آغاز ساخت خوابگاه‌های متاهلی شده است.

وی با بیان اینکه ستاد اصلی اجرای سند «ازدواج دانشگاهیان» از نیمه مهر ماه تشکیل و آغاز به فعالیت خواهد کرد، گفت: یکی از وظایف این ستاد، فعال کردن ستادهای استانی و  جریان‌های دانشجویی و دانشگاهی است. همچنین تشویق و حمایت دانشگاه‌ها برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی یکی از مهم‌ترین محورهای جدی فعالیت این ستاد به شمار می‌رود.

حجت الاسلام رستمی درباره جزئیات همکاری دانشگاه‌ها با سایر نهادها برای ساخت خوابگاه متاهلی عنوان کرد: دانشگاه‌ها بر اساس سند «ازدواج دانشگاهیان» موظف به تامین زمین، شهرداری‌ها و نواحی مسئول گرفتن یا صدور مجوزها هستند. در نهایت خیرین، مراکز اقتصادی و دانشگاه‌ها نیز وظیفه دارند که بودجه لازم برای تامین مصالح و ساخت و ساز را فراهم می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =