احتمال افزایش حق عائله‌مندی برای تشویق به فرزندآوری

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: این رویکرد وجود دارد که در جهت ترغیب و تشویق به فرزندآوری و خانواده محوری حق عائله‌مندی افزایش پیدا کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسین گودرزی در رابطه با اینکه چرا حق عائله‌مندی آنقدر پایین است که جذابیتی برای ترغیب جوانان به ازدواج ایجاد نمی کند، گفت: این روند مربوط به زمانی بود که کنترل فرزندآوری در مدار توجهات قرار داشت، ولی در سال گذشته در قانون بودجه این موضوع را اصلاح کردیم که رقم بالایی نشد، اما این رویکرد وجود دارد که در جهت ترغیب و تشویق به فرزندآوری و خانواده محوری حق عائله‌مندی افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید

شرایط پرداخت وام ۱۲ میلیون تومانی به بازنشستگان تأمین اجتماعی

وی افزود: امسال هم در برنامه پنج ساله هفتم و هم در بودجه ۱۴۰۲ مترصد این هستیم که بحث افزایش حقوق و مزایا را در کمیسیون اجتماعی مطرح کنیم و این موضوع را مورد توجه خاص قرار دهیم.

نماینده مردم دورود و ازنا با بیان اینکه در قانون حمایت از خانواده و جوانان در ابعاد مختلف برای فرزندآوری و استفاده از مشوقات مختلف مواردی دیده شده که متنوع هم است، یادآور شد: اجرای این موارد تازه شروع شده؛ مثلا بحث وام های ازدواج و فرزندآوری که مبلغی می دهند شروع شده و در بودجه پیش بینی شده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: البته این تشویقات بیشتر برای کسانی که متاهل هستند و فرزند دارند موثر است و مثلا فردی که فرزند دارد اگر فرزند سوم به دنیا بیاورد خودرو و وام می گیرند و تشویقاتی از این قبیل گذاشته شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر: 1154866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =