افزایش ۱۷ درصدی صادرات سیمان

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: صادرات سیمان و کلینکر از ابتدای امسال تا پایان مردادماه در همسنجی با پارسال با ۱۷ درصد رشد همراه بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عبدالرضا شیخان افزود: در مدت یاد شده بیش از چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تن کلینکر به مقاصد مختلف صادر شد که با رشد ۲۹ درصدی همراه بوده است.

بیشتر بخوانید:

بازار سیمان به ثبات رسید

وی گفت: در پنج‌ماهه امسال صادرات سیمان با افت ۲.۳ درصدی به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسید.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه و همسایگان ازجمله کویت، عراق، افغانستان، عمان، پاکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قطر، عمده بازارهای صادراتی سیمان و کلینکر کشور را تشکیل می‌دهند و در این میان، بیشترین میزان صادرات به کویت انجام شده است.

این مقام صنفی خاطرنشان کرد: در این مدت کارخانجات داخلی ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کلینکر تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حاکی از رشد هفت درصدی است، با این حال در سیمان بدون تغییر خاصی در مقایسه با پارسال ۲۶ میلیون و ۹۰ هزار تن تولید به ثبت رسید.

وی، میزان تحویل سیمان به بازار داخلی را تا پایان مردادماه ۲۴ میلیون و ۳۸۰ هزار تن عنوان کرد که در همسنجی با پارسال بدون تغییر بوده است.

قطعی‌های مدیریت شده برق

شیخان در ادامه به قطعی‌های مدیریت شده برق در سال جاری اشاره کرد و افزود: با تلاش وزارت نیرو و همراهی صنعت سیمان، این مساله کاهش تولید را به دنبال نداشته است، اما در مجموع واحدها با سختی مواجه شدند.

وی با اشاره به عدم خرید سوخت دوم (مازوت) توسط کارخانجات تاکنون، اظهار داشت: اگر در حدود یک ماه باقی مانده تا شروع فصل سرما، واحدها و صنایع بتوانند مازوت را تهیه و ذخیره کنند، می‌توان امیدوار بود که در نیمه دوم سال با افت تولید مواجه نشوند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان بیان داشت:‌ در این زمینه شرکت‌ها و کارخانجات از آمادگی کامل برای خرید مازوت برخوردارند، اما تاکنون برخی مشکلات و بوروکراسی اداری مانع تحقق این مهم شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1154893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =