کشف فرمول‌های جدید ساخت بتن توسط دانشجویان در مسابقات ملی بتن

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: هر تیم شرکت‌کننده در مسابقات ملی بتن فرمول‌های جدید ساخت بتن کشف می‌کند و بر اساس آن بلوک با ویژگی‌های جدید می‌سازد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بیستمین‌ دوره مسابقات ملی بتن‌، برای اولین بار در استان قم در تاریخ ۸ مهرماه برگزار خواهد شد. این دور از مسابقات به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم و با حمایت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و انجمن بتن ایران خواهد بود.

غلامرضا نجفی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره هدف برگزاری این مسابقات اظهار کرد: ایجاد زمینه‌ ورود دانشجویان رشته‌ مهندسی به بازار کار و دستیابی به فرمول‌های نوآورانه در حوزه بتن‌ از اهداف اصلی برگزاری این مسابقات است.

وی افزود: در این رقابت‌ها ۷۰ تیم از دانشجویان با حمایت‌ اساتید خود، ضمن شناسایی مشکلات و مسائل کشور در حوزه مهندسی، به ارائه راه حل‌هایی خلاقانه‌ در قالب یک محصول خواهند پرداخت.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با بیان اینکه در این مسابقات فرمول‌های بتن جدیدی کشف خواهد شد گفت: هر تیم در این رقابت فرمول‌های جدید ساخت بتن کشف می‌کند و بر اساس آن بلوک با ویژگی‌های جدید می‌سازد. پس از آن این محصولات‌ نوآورانه، در معرض داوری صاحب‌نظران و متخصصان‌ حوزه مهندسی از تمامی دانشگاه‌ها قرار خواهد گرفت و سه تیم‌ از بین‌ ۷۰ تیم شرکت‌کننده برگزیده خواهد شد.

ورود بدون آزمون به مقطع ارشد، برجسته‌ترین امتیاز برگزیدگان‌

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه همه تیم‌ها از حضور در این مسابقات سود می‌برند، تاکید کرد: برای همه اعضای تیم‌ها گواهی حضور شرکت در این مسابقات صادر می‌شود. همچنین به تیم‌های برگزیده اول تا سوم جوائزی نقدی از سوی انجمن ملی بتن اهدا خواهد شد.

وی مطرح کرد: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان‌ دانشگاه آزاد اسلامی قم گواهی شرکت بدون آزمون در مقطع ارشد برای دانشجویان محصل در مقطع کارشناسی و در مقطع دکتری، برای دانشجویان محصل در مقطع ارشد صادر خواهد کرد.

نجفی افزود: تسهیلات تخفیف شهریه نیز برای تیم‌های برگزیده از سوی باشگاه پژوهشگران جوان در نظر گرفته شده است. همچنین از تیم‌هایی که در محصول آن‌ها خلاقیت ویژه‌ای وجود دارد اما جزء تیم‌های برگزیده نیستند نیز تقدیر خواهد شد.

وی بیان کرد: تعدادی از دانشجویان شرکت‌ کننده نیز توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم و سایر شرکت‌های حامی این مسابقات مانند قطار شهری(مترو) قم جذب بازار کار خواهند شد.

نجفی تصریح کرد: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اعطای مجوز میزبانی این دور مسابقات به دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، برای طرح‌های پژوهشی برگزیدگان‌، از ۵ تا ۱۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر خواهد داشت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در پایان با تاکید بر این‌که برندگان اصلی این رقابت دانشجویان هستند، خاطرنشان‌ کرد: ورود دانشجویان از فضای آزمون‌های تئوریک دانشگاهی به فضای رقابتی جدی، زمینه شکوفایی استعداد همه آن‌ها را در عرصه مهندسی فراهم خواهد کرد.

خبرنگار: فاطمه دده‌بیگی

انتهای خبر/ 

کد خبر: 1154937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =