پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت حاج محسن لبّانی

آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عبد صالح و مؤمن بصیر، آقای حاج محسن لبّانی را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم ر هبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
درگذشت عبد صالح و مؤمن بصیر، مرحوم آقای حاج محسن لبّانی را به خاندان و بازماندگان و نیز دوستان و همکاران آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی برای ایشان مسئلت می‌نمایم.
سیّدعلی خامنه‌ای

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هم در روز جمعه در پیامی با تسلیت درگذشت حاج محسن لبانی یار دیرین ‌امام و رهبری و از فعالان نهضت انقلاب اسلامی تصریح کرد: ایشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همواره در میادین مختلف بویژه در دوران دفاع مقدس حضوری فعال و موثر داشت و تا پایان زندگی با برکت خویش در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی همانند گذشته در خدمت به نظام اسلامی و آرمان‌های امام و رهبری انقلاب نقش آفرین بود.

متن پیام رئیس جهور به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت یار دیرین ‌امام و رهبری و از فعالان نهضت انقلاب اسلامی، حاج محسن لبانی موجب اندوه و تألم خاطر شد.

ایشان عمری را صادقانه در راه اسلام و انقلاب و اهل بیت(ع) گذراند و علیرغم دستگیری چندین باره توسط ساواک در مبارزات با رژیم ستمشاهی، تا پیروزی نهضت امام خمینی(ره) دست از مبارزه نکشید و همواره پناه مبارزان انقلاب اسلامی بود.

ایشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همواره در میادین مختلف بویژه در دوران دفاع مقدس حضوری فعال و موثر داشت و تا پایان زندگی با برکت خویش در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی همانند گذشته در خدمت به نظام اسلامی و آرمان‌های امام و رهبری انقلاب نقش آفرین بود.

اینجانب درگذشت این یار صدیق انقلاب را به خانواده و بازماندگان و ارادتمندان آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

به گزارش ایسکانیوز، حاج محسن لبانی، یار دیرین امام و رهبری و از فعالان نهضت انقلاب اسلامی بود که پنجم مهر ماه پس از یک عمر مجاهدت دعوت حق را لبیک گفت. آن مرحوم سوابق مبارزه با رژیم ستمشاهی را در کارنامه داشت و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نماینده حضرت امام خمینی (رحمت الله) در بازار بود و در جریانات قبل از انقلاب به کمک اعتصاب کنندگان اصناف و کارکنان شرکت نفت شتافت.

وی بعد از انقلاب به همراه مرحوم آیت الله انواری و مرحوم شهید محلاتی به عضویت شورای عالی حج در آمد و همچنین نماینده حضرت امام در سرپرستی صندوق تعاون صنفی به همراه شهید محلاتی و مرحوم حبیب الله عسکر اولادی بود.

انتهای پیام

کد خبر: 1154990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =