مدرسه سعادت در زابل افتتاح می‌شود/ ارائه بسته هفت ساله تعلیم و تربیت به جوانان

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاح دبیرستان دخترانه دوره دوم متوسطه علوم و معارف اسلامی (سعادت)، از افتتاح مدرسه سعادت در زابل خبر داد.

به گزارش  گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم افتتاح دبیرستان دخترانه دوره دوم متوسطه علوم و معارف اسلامی (سعادت) با حضور محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی،  سید محمد بطحائی معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی،  محسن مرادی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و واحد مشهد  و دیگر مسئولان برگزار شد.

 طهرانچی در این مراسم گفت: در گذشته تمدنی کشور، مطالب بسیاری در حوزه تعلیم و تربیت داریم و در نظام آموزشی از سرمایه بی‌نظیری برخوردار هستیم. یکی از مشخصه‌های تعالیم قرآنی و اهل بیت (ع)، مسأله تعلیم و تربیت است. هر چند در دوره جدید، مدرسه ادامه دهنده شیوه‌های قبلی نبود و بیشتر نیازهای آن از غرب وارد نظام تربیتی کشور شده است. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: تربیت کودکان تا جوانی سه دوره هفت ساله است که از هفت ساله سوم، تربیت اجتماعی شروع می‌شود. این دوره هفت ساله سوم که حیاتی است در سایه کنکور دچار چالش‌های جدی شده است و در دوره دانشگاه هم توجهی به آن نمی‌شود. بنابراین در این هفت سال تربیت اجتماعی مورد نظر برای نسل جوان رخ نمی‌دهد. 

وی تصریح کرد: وقتی که یک نظامی به بلوغ می‌رسد، نسل گذشته که آن نظام را به وجود آوردند، به عنوان والدین آن نظام هستند و باید برای نسل بعدی که فرزندان جامعه به حساب می‌آیند، با دلسوزی برنامه‌ریزی کنند. در حوزه تعلیم و تربیت نقاط ضعف و قوت مسیر فعلی باید مشخص شود تا چالش‌های پیشروی نظام تربیتی کاهش یابد. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد:  می‌توانیم در برخی مدارس یک نظام تعلیم و تربیت واقعی را راهبری کنیم که در این مدارس باید دوره هفت ساله سوم تربیتی را پیوسته ببینیم و افراد از سن ۱۴ تا ۲۱ سال در یک جامعه و تحت نظر یک نظام آموزش ببینند. مدارس سعادت به دنبال این هستند که یک بسته هفت ساله تعلیم و تربیت را پیش روی نسل جوان قرار دهند تا تربیت اجتماعی افراد به طور پیوسته و جامع، کامل شود. 

طهرانچی با اشاره به افتتاح اولین مدرسه علوم و معارف اسلامی سعادت در شهر مقدس مشهد گفت: مدرسه بعدی سعادت هم همزمان در زابل شروع به کار خواهد کرد. حرکتی که در تعلیم و تربیت اجتماعی شروع شده است، یک حرکت نو و جدید به شمار می‌رود و هرگز ادامه دهنده مسیرهای قبلی تربیتی نیست. فضای مجازی در برخی مسائل تأثیرگذار است، اما این تأثیرگذاری وقتی منفی است که ما عرصه و صحنه را برای دشمن خالی کرده باشیم. 

لازم به ذکر است در ادامه این مراسم  طهرانچی و همراهان از بخش‌های مختلف مدرسه علوم و معارف اسلامی سعادت بازدید کردند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1155003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =