افزایش کمبود خوابگاه در دانشگاه خواجه نصرالدین‌طوسی/ خوابگاه دخترانه تا شهریور ۱۴۰۲ افتتاح می‌شود

دبیر کل صنفی دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی از گسترش مشکل کمبود خوابگاه دانشجویی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ خبر داد.

محمد مهدی حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه مشکل کمبود خوابگاه دانشجویی در دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است، اظهار کرد: متاسفانه مسئولان این دانشگاه از فرصت تعطیلی دانشگاه‌ها استفاده نکرده و در این باره چاره اندیشی نداشته‌اند. بنابراین اکنون دانشجویان ورودی جدید و دانشجویان سال بالایی، برای دریافت خوابگاه و اسکان با مشکلات مواجه هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی تا قبل از دوران کرونا، علاوه بر خوابگاه‌های ملکی، با چند خوابگاه خودگردان قرارداد امضا می‌کرد. این موضوع باعث شده بود که مشکل کمبود خوابگاه تا حدود زیادی برطرف شود؛ اما هنوز برای امسال با خوابگاه خودگردانی قرارداد منعقد نشده است.  

دبیر کل صنفی دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی در پاسخ به اینکه آیا خوابگاه دانشجویی به دانشجویان ورودی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ تعلق گرفته است یا خیر، گفت: امسال مسئولان اولولیت ارائه خوابگاه را به دانشجویان سال بالایی داده‌اند. بنابراین آنها برای اسکان مشکلی ندارند؛ اما دانشجویان ورودی جدید هنوز نتوانسته‌اند خوابگاه دریافت کنند.

وی با بیان اینکه تنها راه حل برای کاهش مشکل کمبود خوابگاه در دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی اجاره خوابگاه خودگردان است، گفت: پرداخت شهریه این نوع خوابگاه‌ها را بر عهده دانشگاه است، بنابراین شاید مشکلات مالی دانشگاه یکی از علل تعویق در انعقاد این قراردادها باشد. البته در نهایت مسئولان گزینه  دیگری برای تامین خوابگاه دانشجویان ندارند.

حسنی با اشاره به اینکه دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی تا سال ۹۸ و قبل از برقراری آموزش مجازی حتی برای دانشجویان شبانه(دوره دوم) و سنواتی نیز خوابگاه تهیه می‌کرد، گفت: اما امسال دانشگاه در دفترچه انتخاب رشته قید کرده که هیچگونه تعهدی برای تامین خوابگاه برای دانشجویان شبانه ندارد. این موضوع برای دانشجویان به ویژه دختران مشکلاتی ایجاد می‌کند؛ چراکه باید در خوابگاه‌های خودگران در سطح شهر اسکان پیدا کنند.

دبیر کل صنفی دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی در پایان خاطرنشان کرد: یک خوابگاه دخترانه واقع در پردیس رضایی نژاد توسط خیرین در حال ساخت است که پیش بینی می‌شود تا شهریورماه سال ۱۴۰۲ آماده بهره برداری و افتتاح باشد. بنابراین امیدواریم ظرفیت این خوابگاه تا حدود بسیاری مشکلات کمبود را کاهش دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1155010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =