فرم خوابیدن ارتباط به بیماری شما دارد؟

اگر درد قاعدگی دارید و یا قلب و فشار خون تان نامنظم است، گردن درد و مشکل سینوس مشکل جسمی تان است باید در شکل خوابیدنتان را تغییر دهید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بدون شک یکی از موارد مهم در سلامتی شکل صحیح خواب است؛ به طور متوسط انسان ها در طول زندگی شان ۲۵ سال می خوابند اگر تقریبا ۷ تا ۹ ساعت خواب شبانه داشته باشند. بخشی از داشتن خواب مناسب حالت صحیح خواب است که نقش مهمی در سلامت و کاهش دردهای جسمی دارد بنابراین اگر در خوابیدن مشکل دارید در مدل خوابیدن تان تغییری ایجاد کنید. اگر می خواهید سالم باشید بدانید چطور بخوابید نه چقدر بخوابید در این مورد توضیحات مهمی در این بخش ارائه خواهیم داد البته پیش از معرفی فرم خوابیدن صحیح نگاهی به ارتباط آن با بیماری ها خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:

اگر به دنبال خوابی آرام هستید بخوانید

فرم خوابیدن ارتباطی به بیماری شما دارد ؟

فرم خوابیدن ممکن است علاوه بر نشان دادن وضعیت سلامت فعلی شما برخی جنبه های خاص شخصیت را آشکار کند. افراد با دانستن و درک فواید و مشکلات یک فرم خاص خوابیدن می توانند سلامت خود را با تغییر فرم بهبود بخشند. بنابراین بسیار مهم است که فرم فعلی خود را مورد بررسی قرار دهید.

خوابیدن روی کمر :

کسانی که دوست دارند روی کمر بخوابند معمولا خروپف می کنند. حتما چنین موضوعی را در خانواده به خوبی درک کرده اید که این افراد زیاد خروپف می کنند. گاهی اوقات صداهای عجیب و غریب نیز ممکن است شنیده شود که به دلیل پایین افتادن فک در گلو و در نتیجه کاهش عبور هوا است. افرادی که این وضعیت خواب را دوست دارند ممکن است کمردرد را نیز تجربه کنند. مشکل دیگر ناشی از این فرم خواب، آپنه خواب است. در نتیجه فرد ممکن است مشکلاتی مانند حمله قلبی، افسردگی و غیره را تجربه کند. اگر یک بیمار با چنین مشکلاتی هستید، باید فورا حالت خواب خود را تغییر دهید. در صورتی که در هیچ موقعیتی آرامش پیدا نمی کنید، از پزشک مشورت بگیرید.

*ویژگی شخصیتی :چنین افرادی اعتماد به نفس بالایی دارند و سرسخت هستند. علاوه بر این اگر رئیس شوند بسیار جدی با انتظارات بالا خواهند بود.

خوابیدن روی شکم:

این فرم خوابیدن وضعیت بدنی کودک را یاد آوری می کند. ولی، این اصلا فرم خوبی نیست. اگر شخصی در این وضعیت می خوابد به این معنی است که قادر نیست در هیچ موقعیت دیگری بماند. شاید اینطور راحت باشد اما مشکلات سلامتی متعددی را تجربه می کند و در درجه اول، به گردن و کمر خود آسیب می زند. این افراد از بالش نرم استفاده می کنند و به هیچ وجه نمی توانند از گردن خود محافظت کنند. همچنین، ستون فقرات آنها اصلا حمایت نمی شود که به مرور دچار مشکل خواهد شد. اگر شما نیز دوست دارید در این وضعیت بخوابید، یک بالش نرم زیر شکم خود قرار دهید تا هوا به راحتی عبور کند.

*ویژگی شخصیتی :چنین افرادی کمال گرا هستند و می توانند یک منتقد خوب باشند. اما چنین افرادی کنترل زیادی در طول زندگی خود ندارند.

خوابیدن به پهلو:

این فرم بهترین روش برای خوابیدن است. خوابیدن به سمت چپ یا راست ، اول از مشکل خرناس کشیدن جلوگیری می کند؛ دوم، آپنه خواب در این فرم خوابیدن ایجاد نمی شود. سوم اینکه، با کشش ستون فقرات گردن و کمردرد از بین می رود. تنها مشکل در این حالت خواب، سفتی عضلات است که ممکن است باعث ناراحتی شود.

*ویژگی شخصیتی :این افراد شخصیت خردمند دارند. آن ها معمولا آرام و با ذهن باز هستند. اگر به سمت چپ بخوابید، این نشان دهنده بخش خلاق شخصیت شماست. خوابیدن به سمت راست وابستگی به کافئین را نشان می دهد. حرکت رو به جلو، پاها و موقعیت بازوها ممکن است برخی از ویژگی های دیگر را نیز آشکار کند.

خوابیدن به فرم جنین:

هیچ چیز خوبی در این فرم خوابیدن وجود ندارد. اما راه های مختلفی وجود دارد که می توان آن را بهتر کرد. برای مثال، سر خود را روی بازوی خود نگه ندارید. این ممکن است باعث بی حسی بازو شود و در دراز مدت، فرد دچار آسیب جزئی در بخش خاصی از بدن شود. نکته دیگر برای این افراد این است که اگر بیش از حد فشرده شوند ممکن است مفاصل آسیب ببینند. می توان از یک بالش مخصوص طراحی شده برای احساس راحتی بیشتر استفاده کرد.

*ویژگی شخصیتی :افرادی که در فرم جنینی می خوابند، حساس هستند و تمایل دارند تا کارها را تجزیه و تحلیل کنند.

فرم خوابیدن مناسب فردی که احساس درد یا سوزش قلب دارد

یکی از شرایط طاقت فرسا درد یا سوزش قلب است بهترین راه درمان آن خوابیدن روی سمت چپ بدن است، خوابیدن به سمت چپ هضم را بهبود می بخشد.

فرم خوابیدن مناسب افراد دچار فشار خون بالا

قبل از اینکه درمانی را در منزل شروع کنید ابتدا با پزشک مشورت کنید البته بر اساس تحقیقاتی که انجام شده بیان می کنند خوابیدن روی صورت به طور جدی فشار خون را پایین می آورد.

مشکلات سینوسی و فرم خوابیدن مناسب

حالت های متعددی برای خوابیدن وجود دارد که می تواند مفید یا مضر باشد ،مدرسه پزشکی هاروارد توصیه می کند اگر دچار مشکل سینوس هستید طوری بخوابید که سر بالا باشد بنابراین از ورود مخاط به سینوس جلوگیری می شود.

فرم خوابیدن مناسب گردن درد

از گردن بند استفاده کنید یا مقداری پارچه زیر بالشت بگذارید تا سردر حالتی مناسب قرار گیرد و کمتر گردن درد بگیرد.

فرم خوابیدن مناسب برای جلوگیری و کاهش سردرد

حالت خوابیدن سردرد را درمان یا بدتر می کند، بسیاری از سردردها نتیجه تاب خوردگی گردن هنگام خواب است بنابراین می توانید اطراف سرتان را بالشت پر کنید تا سر خیلی نچرخد.

کمردرد و فرم خوابیدن صحیح

برای تسکین کمر درد باید به پشت بخوابید و بالشتی زیر زانو قرار دهید و گودی کمر را با بالشت پر کنید.

فرم خوابیدن هنگام شانه درد

اگر می خواهید درد شانه را درمان کنید به سمتی بخوابید که درد نمیکند و فقط یک مقدار پا راخم کنید، همچنین می توانید بالشتی را روی سینه قرار دهید و یک بالشت هم بین زانو قرار دهید. این حالت های مختلف خوابیدن بود که بسیار در درمان بیماری موثر است بنابراین اگر سوال یا نگرانی دارید با پزشک مشورت کنید؛ تنها کاری که نباید انجام دهید این است که سمت راست بدن بخوابید با رعایت این نکات از این پس هر وقت از خواب بیدار شوید احساس تازگی و خوشحالی و بدون دردی را تجربه می کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1155012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =