علائم کرونایی که همچنان نگران کننده است

بسیاری تصور میکنند همه گیری ویروس کرونا پایان یافته اما هنوز سویه های جدید در حال گسترش هستند. بی توجهی به علائم کرونای جدید، خطرات جدی تر را به همراه دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، همه گیری کرونا تمام شده است؛ اما هنوز مشکلات مربوط به آن وجود دارد و باید روی این مسئله تحقیقات زیادی انجام گیرد. در واقع هنوز هم راهکار مشخص و دقیقی برای درمان این بیماری ارائه نشده است و ویروس همچنان در حال گسترش می باشد و ممکن است که بیماری شدیدتر شده و مجدد مرگ و میر هم ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:

ناگفته‌هایی از ورود کرونا به ایران

امروزه در مورد عوارض جانبی بلندمدت کرونا در حال مطالعه هستند و پیشرفت خوبی هم داشته اند؛ اما متغیرها هنوز خیلی متنوع هستند و باید با واکسن به مبارزه با آنها رفت؛ در نتیجه هنوز چیزهای زیادی هستند که باید بیاموزیم و آزمایش کنیم.

علائم ذهنی

طبق اطلاعات موجود، بعضی علائم مربوط به کرونا هستند که شما را دچار اضطراب، افسردگی، بی خوابی، بی قراری، کلافگی و مشکلات تمرکز می کننند که ممکن است این مشکلات هم به خودتان و هم به جامعه آسیب وارد کند و باعث افت سلامت زندگی تان باشد.

علائم بیماری های قلبی

بعضی از خانم ها هنگام دراز کشیدن یا حتی نشستن روی مبل با درد قفسه سینه و سرفه مواجه می شوند. این یکی از علائم و عوارض جانبی نگران‌ کننده کرونا روی قلب می باشد که ممکن است باعث تپش قلب نامنظم یا التهاب ماهیچه قلب هم شود که در موارد شدیدتر نارسایی قلب را نیز به وجود می آورد.

چالش در حرکت

یکی از سخت ترین علائم و یا عوارض کرونا تاثیر روی توانایی راه رفتن می باشد. ‌در واقع این ویروس به سیستم عصبی حمله می کند و باعث ضعف، فلج یا از دست دادن حس هوشیاری می شود که در موارد شدیدتر فرد را به کما هم می‌ برد؛ همچنین ممکن است که فرد در حرکت کردن دچار چالش و سختی شود. در حالی که این مشکل در بین افراد مسن بیشتر است؛ اما ممکن است جوان تر ها را هم درگیر کند.

خستگی مزمن

سندروم خستگی مزمن یک اختلال پیچیده است که ممکن است حداقل شش ماه طول بکشد و با استراحت هم بهبود پیدا نمی‌ کند. در این شرایط ممکن است علائم مشابه مانند ضعف و بی خوابی، مشکلاتی مثل سردرد یا گلو درد و درد غدد لنفاوی را هم تجربه کرد.

علائم غیر قابل توضیح

بعضی از علائم غیرقابل توضیحی هستند که ممکن است با کرونا مرتبط باشند که شامل خستگی، سر درد، از بین رفتن حس بویایی، چشایی، اضطراب و افسردگی می باشد؛ که حتی علائم خفیف، این علامت های غیرقابل توضیح

می ‌تواند بسیار ناتوان ‌کننده باشد. در بین بسیاری از افراد، ممکن است این علائم هفته ‌ها یا حتی ماه‌ ها پس از عفونت اولیه همچنان ادامه داشته باشند.

برای پیشگیری از کرونا، مراقبت سلامت خود باشید

اگر می خواهید از بحران ها در آینده مصون بمانید، حتما باید مسئولیت های فردی مراقبت از خود را بپذیرید که در کوتاه‌ مدت و بلند مدت دچار مشکل نشوید. نمی توان انکار کرد که ورزش عاملی برای افزایش سلامت قلبی - عروقی، تقویت استخوان و ماهیچه می باشد و حتی می تواند به تقویت خلق و خو کمک کند. رژیم غذایی متعادل و سبک زندگی سالم نیز سلامت را تا حد زیادی تضمین می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1155028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =