کشف گور دسته جمعی کودکانی که ۴۵۰ سال پیش قربانی خدایان شدند

باستان‌شناسان در منطقه‌ای در پرو جسد ۷۶ کودک را کشف کردند که ۴۵۰ سال پیش زندگی‌شان را به خدایان تقدیم کرده‌اند و قلب‌شان را از سینه درآورده‌اند.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ باستان‌شناسان در دو تپه در منطقه‌ای قدیمی در پرو ۷۶ اسکلت متعلق به کودکانی را کشف کردند که ۴۵۰ سال پیش قربانی شده‌اند. این اجساد به غیر از پنج نفر از آنها که در یک قبر جا دارند، بقیه در حالی به خاک سپرده شده‌اند که پاهایشان رو به شرق و سرهایشان به سمت غرب قرار گرفته است. این روش تدفین یک الگوی تکراری در جامعه باستانی «چیمو» است که به اعمال وحشتناک و خشن معروف است.

کشف گروه کودکانی که ۴۵۰ سال پیش قربانی خدایان شدند

یک گور استثنائی در میان این گورها یافت شد که حاوی بقایای پنج دختر بچه است. این گروه برعکس بقیه کودکان، سر به سر قرار گرفته‌اند و بدنشان یک دایره تشکیل داده است.

کشف گروه کودکانی که ۴۵۰ سال پیش قربانی خدایان شدند

مجموعا ۳۰۲ جسد مربوط به کودکان قربانی شده در این منطقه پیدا شده که همه آنها در ۶ رویداد مختلف از سال 1050 تا 1500 کشته شده‌اند. البته دانشمندان هنوز دلیل اصلی کشته شدن این کودکان را کشف نکرده‌اند، ولی حدس می‌زنند که زندگی آنها به خدایان‌شان هدیه شده است.

باستان‌شناسان 25 گور در تپه اول و 51 قبر در تپه دوم پیدا کردند. این تیم در حال انجام تحقیقات بیشتری هستند تا نحوه قتل این کودکان و همچنین دلیل آن را شناسایی کنند و متوجه شوند که آیا به غیر از قربانی کردن این کودکان برای خدایان، دلیل دیگری برای این کشتار وحشتناک وجود دارد یا خیر.

به طور کلی این منطقه به خاطر گورهای دسته جمعی کودکان شناخته شده است که بزرگ‌ترین آنها در سال 2019 کشف شد. در این اکتشاف، جسد بیش از 140 پسر و دختر بین 5 تا 14 سال پیدا شد که تصور می‌شود به صورت دسته جمعی برای جلب رضایت خدایان یک دین منقرض شده، سلاخی شده‌اند. قلب کودکان و حیواناتی که در این اکتشاف پیدا شده‌اند، به وضع فجیعی از سینه‌شان بریده شده است. به گفته مردم‌شناسان، کشف این اجساد، فصل جدیدی از قربانی کردن کودکان را در دنیای باستان باز می‌کند.

کشف گروه کودکانی که ۴۵۰ سال پیش قربانی خدایان شدند

باستان‌شناسان می‌گویند: کشف این اجساد برای همه ما غافلگیر کننده بود. ما قبلا چنین چیزی ندیده بودیم و هیچ شواهدی از منابع قومی- تاریخی یا گزارش‌های تاریخی از قربانی کردن کودکان یا شترها در چنین مقیاسی در پرو وجود نداشته است.

آنها می‌افزایند: ما خوش شانس بودیم که توانستیم سایت را به طور کامل کاوش کنیم و یک تیم چند رشته‌ای و آزمایشگاهی برای انجام کاوش و تجزیه و تحلیل اولیه مواد داشته باشیم.

آزمایش‌های آناتومیکی و ژنتیکی روی این اجساد نشان داد که بریدگی‌ سینه کودکان و شترها نشان می‌دهد که قفسه سینه‌شان برای برداشتن قلبشان باز شده است.

به گفته دانشمندان، دسترسی به قلب با برش عرضی جناغ سینه، تکنیکی است که برای جراحان مدرن قفسه سینه آشناست و با نام‌های مختلفی شناخته می‌شود. با این حال، تنها فرضیه‌ای که در مورد این کودکان باستانی پرو می‌توان در نظر گرفت، برداشتن قلب آنهاست.

چیموها که بودند؟

چیمو نام یک فرهنگ قدیمی و پیشاکلمبی در کشور پرو است که توسط سرخ‌پوستان بومی این کشور در زمانی حدود 900 میلادی پدید آمد و اندکی پیش از کشف قاره آمریکا توسط کریستف کلمب منحل شد و به جامعه بزرگ‌تر فرهنگی اینکاها پیوست. این قوم از نوادگان اقوام موچه به شمار می‌آیند و به دلیل نوآوری‌های خود در کشاورزی از جمله ساخت سیستم‌های آبیاری بزرگ و قربانی کردن فرزندان‌شان شناخته شده‌اند.  

مردم این فرهنگ به غیر از کشاورزی به دلیل منسوجات و سفال‌های خیره کننده مشهور شدند و سرامیک‌های سیاه و فلزات گرانبهای به کار رفته در آنها بسیار معروف هستند.

گمان می‌رود که چیموها با ماهیگیری زنده ماندند، ماه را می‌پرستیدند و معتقد بودند که این ماه از خورشید قدرتمندتر است.

کد خبر: 1155061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =