جزئیاتی جدید از توافق ایران و آمریکا

آزادسازی زندانیان ایران و آمریکا و همچنین آزادسازی ۷ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی با هماهنگی کدام کشورها در حال انجام است؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، آزادسازی زندانیان ایران و آمریکا و همچنین آزادسازی میلیاردها دلار از منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی خبر مهمی است که هم اکنون از سوی رسانه‌های مطرح دنیا نیز درحال مخابره است.

 در حالی که مذاکرات رفع تحریم‌ها به دلیل عدم اتخاذ تصمیم سیاسی از سوی ایالات متحده آمریکا همچنان بدون حصول نتیجه باقی مانده، این کشور مستقل از روند مذاکرات هسته‌ای، در حال پیگیری موضوع آزادی زندانیان خود در ایران و هم‌زمان آزادسازی منابع مسدود شده ارزی کشورمان در کره جنوبی است.

طی هفته‌های اخیر مذاکرات فشرده ای با وساطت یکی از کشورهای منطقه درباره آزادسازی هم‌زمان زندانیان ایران و امریکا انجام و میلیاردها دلار از منابع ارزی مسدود شده کشورمان نیز در این چارچوب در شرف آزادسازی است.

خبرهای تکمیلی بیانگر آن است که آزادسازی همزمان زندانیان ایران و امریکا و همچنین آزادسازی 7 میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران با میانجی‌گری قطر انجام شده، ضمن اینکه سوییس و سازمان ملل نیز بعنوان کانال ارتباطی در این امر درگیر هستند.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل نیز مدعی شد باقر نمازی زندانی دوتابعیتی از زندان آزاد و ایران را ترک کرده و سیامک نمازی نیز آزاد شده، اما همچنان در ایران است.

در بیانیه‌ای که دوجاریک به نقل از دبیرکل سازمان ملل متحد منتشر کرد، گوترش از قبول درخواست‌هایش از رئیس جمهور اسلامی ایران مبنی بر اجازه خروج باقر نمازی برای معالجه در خارج از کشور تشکر کرده است.

دبیرکل سازمان ملل همچنین در این بیانیه گفت: خوشحال است که سیامک نمازی پسر باقر نمازی از بازداشت آزاد شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1155118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =