هدف دشمنان، انتقال خشونت به دانشگاه و استمرار آن تا ۱۶ آذر است/ قبل از قطعی نرم‌افزارهای خارجی، نمونه‌های کاربردی داخلی بسازید

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه*

گروه دانشگاه ایسکانیوز- بسم الله الرحمن الرحیم «وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِین»

مقام معظم رهبری و دیدبانان فرهنگی کشور بارها از اینترنت ملی و بومی سازی فضای مجازی سخن گفتند؛ اما این متولیان مقصرند که توجهی به حکمرانی فضای مجازی نداشتند و تنها به یک رکن حکمرانی یعنی سیاستگذاری بسنده کردند و از تنظیم گری یعنی مقررات گذاری، ساختارسازی، گفتمان سازی، تحقق مقررات، نظارت و رصد و ارزیابی، اصلاح قوانین و سیاستها غفلت نمودند یا توجه ناقصی داشتند؛ به همین دلیل، خدمات عمومی فضای مجازی به جبهه دشمن در جنگ‌شناختی تبدیل شد.  

پدیده کرونا هم باعث شد تا عمده فعالیتهای آموزشی و فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و اجتماعی به صورت مجازی عرضه شود و علاوه بر کرونازدگی جسمی، جوانان را گرفتار کرونازدگی روحی کند. ناتوی فرهنگی در بستر فضای مجازی، هزاران کودک و نوجوان و جوان را مدیریت کرد و نگاه برخی از آنها را به نظام اسلامی تغییر داد و نظام استکبار سکولار بشر ستیز را در ذهن پاره ای از آنها، مثبت جلوه داد. گویا آمریکا و غرب جنایتکار، هیچ استعمار و جنایتی در شرق و غرب، آسیا و آفریقا و ایران اسلامی نداشته است.

این همان جنگ شناختی است که در سه سال کرونایی، مضاعف شد و با سریالهای خانگی رها شده تقویت گردید.

این مدل جنگ شناختی به جوانان این سرزمین، عملیات نقطه ای را آموزش داد تا با کمترین بهانه اجتماعی، عملیات طراحی شده را اجرا کنند.

شایان ذکر است فرماندهان جنگ‌ شناختی دشمن، امیدی به سلطنت طلبها و منافقان و ضد انقلابهای گذشته و حال ندارند؛ چون مقبولیت و محبوبیت مردمی ندارند لذا طراحی آنها برای درگیر کردن دانشگاهیان و مدارس و ورزشکاران و هنرمندان است تا تخریب و رفتارهای خشن از سوی نخبگان این صنوف صورت گیرد.

هدف دشمنان جنگ شناختی، انتقال خشونت و قتل و تخریب و تحریف به دانشگاه ها و ادامه آن تا ۱۶ آذر است پس باید هوشیار بود و با رویکرد حکمرانی فرهنگی بدان نگریست.

اما راه مقابله با این جنگ شناختی چیست؟

راه مقابله، جهاد فرهنگی است از طریق تسریع در سامان دهی اینترنت بومی و فضای مجازی ایرانی اسلامی و ساخت نرم افزارهای کاربردی در حوزه های فرهنگی، اقتصادی، آموزشی، سیاسی و ... که اگر این سامانه هوشمند ملی به سرعت شکل نگیرد و نرم‌افزارهای کاربردی موجود قطع گردد، باعث نارضایتی جدید فعالان اقتصادی و اجتماعی خواهد شد.

اما راه مقابله با عملیات نقطه ای چیست؟

به گمان نگارنده، راه مقابله عبارت است از جهاد تبیین و تدبیر با برگزاری کلاس های حضوری در همه مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه ها و حضور معلمان و استادان در کلاس ها هر چند با تعداد اندک متعلمان و فعالیتهای اندیشه ای و هنری و ورزشی و تکنیکی در مدارس و دانشگاه ها به ویژه کرسی های آزاداندیشی با رعایت منطق و اخلاق.

امیدوارم متولیان فرهنگی به ویژه اعضای شوراهای عالی و کمیسیونها و وزارتخانههای این حوزه اجتماعی در کشور به هشدار این مسکین توجه نمایند و حکمت ورزی کنند.  والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته 

*معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی

کد خبر: 1155137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =