پیش بینی بورس دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱

مثبت شدن امروز بازار خودرویی‌ها که جزء صنایع زیان ده حال حاضر بازار سرمایه هستند و به عنوان لیدر سنتی بازار هم محسوب می‌شوند می تواند به عنوان یکی از اخبار خوب بازار باشد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بورس تهران در روز یکشنبه با افت بیش از ۸ هزار و ۸۰۰  واحدی همراه شد و ارزش بازار بورس تهران به زیر ۵ هزار همت رسید. ارزش بازار بورس تهران در پایان معاملات روز یکشنبه به رقم ۴ هزار و ۹۷۳  همتی رسید تا باز هم ناامیدی در بازار سرمایه قوی‌تر از قبل ظاهر شود.

دلار در چند روز گذشته مسیر صعودی را در پیش گرفت اما شاخص بورس تهران، ساز مخالف زد و در مسیر خلاف نرخ دلار حرکت کرد تا این که خبر جابجایی زندانیان سیاسی به همراه آزاد شدن قسمتی از پول‌های بلوکه شده ایران مطرح شد که این امر مسیر صعودی قیمت دلار را با کندی همراه کرد اما بازار سرمایه نگران از همه ابهامات ایجاد شده با منفی کار خود را تمام کرد.

تأثیر گذاران روز یکشنبه بازار نمادهای وپاسار ، میدکو ، کچاد به همراه نمادهای شپنا، فارس و شتران بودند. ارزش معاملات گروه خودرویی به عنوان رتبه یک بیشترین ارزش معاملات در بازار سرمایه روز قبل بود این گروه با ارزش معاملاتی بیش از ۲۳۶ میلیارد تومانی در جایگاه اول ایستاد. گروه شیمیایی با اختلاف خیلی زیاد و با ارزش بیش از ۱۱۵ میلیارد تومانی جایگاه دوم را داشت در بازار روز گذشته فراکاب ها به ارزش معاملاتی ۷۳ میلیارد تومانی رسیدند و پس از آنها بانکی‌ها بودند که تنها ۶۹ میلیارد تومان ارزش معاملاتی به خود گرفتند .

بازار ترس از دست دادن سطح حمایتی خود را دارد و تصمیم ندارد این سطح را از دست بدهد . همچنین جرأت مثبت شدن را به خود نمی‌دهد چرا که با کوچکترین مثبتی در بازار با عرضه‌های سنگین مواجه خواهد شد.

اتفاقی که چند روز پیش برای بازار سرمایه افتاد و دستور عدم قرار دادن سفارش فروش برای بازارگردان ها صادر شد که بازار با این تصمیم دو روزی مثبت شد و متأسفانه باز در قیمت های بالا عرضه شد.

به نمودار شاخص به عنوان آخرین فاکتور تحلیل که نگاه کنیم می‌بینیم که سناریو دومی که در روزهای قبل در مورد آن صحبت شد در حال رخ دادن است.

سناریویی که بازار فعلا تصمیم دارد در همین حوالی رنج بازی کند و یک در میان روز های هفته را با رنگ قرمز بگذراند تا بازدهی مهر ماه خود را همچون ماه قبل به صفر نزدیک کند.

بازار سرمایه در نیمه اول بازار با شیب تندی افت کرد و در نیمه دوم کمی آرام تر مسیر افت را ادامه داد . این رفتار را می‌تواند برای روز های آینده هم در نظر گرفت. البته نباید این را فراموش کرد که بازار نه تنها با یک خبر بد می‌تواند تمام این حمایت ها را از دست بدهد بلکه یک خبر خوب هم می‌تواند بازار را نجات دهد.

مثبت شدن امروز بازار خودرویی‌ها که جزء صنایع زیان ده حال حاضر بازار سرمایه هستند و به عنوان لیدر سنتی بازار هم محسوب می‌شوند می تواند به عنوان یکی از اخبار خوب بازار باشد از طرفی در بازار صحبت هایی مبنی بر واریز ۵۰۰ میلیارد تومان پول به حساب صندوق ثبیت بازار شد.

 که این خبر را مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس تهران اعلام کرد، امیرمهدی صبائی گفت: «براساس مذاکرات انجام شده قرار بر این است که تا پایان روز گذشته رقمی معادل ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود. با انجام این واریزی در مجموع مبلغی حدود ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان توسط صندوق توسعه ملی، نزد صندوق تثبیت بازار سرمایه سرمایه‌گذاری شده است.»

حال باید دید بازار در این روزها و در این محدوده حمایتی مد نظر چه واکنش‌هایی از خود نشان می‌دهد و تئوری پول بزرگ تر با بازار چه می‌کند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1155198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =