ورمزیار: تعویض‌های ساپینتو بهتر از قلعه‌نویی بود

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: تعویض‌های ساپینتو بهتر از قلعه‌نویی بود. هر بازیکنی از استقلال وارد زمین شد تاثیر مستقیمی روی روند بازی گذاشت که در نهایت حردانی توانست یک پنالتی را برای استقلال بگیرد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، صادق ورمزیار، درباره برتری استقلال مقابل گل‌گهر سیرجان در هفته هفتم لیگ برتر اظهار داشت: استقلال روند خوب و سیر صعودی را پیش گرفته و مهمتر از این روند رو به رشد، نباختن را خوب یاد گرفته است. بر همین اساس تیمی که می‌خواهد نبازد باید در بحث دفاعی خوب کار کند که با آمدن یزدانی و مرادمند این خط دفاعی بهتر هم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استقلال به خوبی از تعطیلات لیگ برتر استفاده کرد، عنوان کرد: استقلال از فرصتی که به دلیل وقفه لیگ ایجاد شد، مقداری توانست هماهنگی و هارمونی تیمی خود را به دست بیاورد. به همین منظور بازی به بازی هماهنگی بازیکنان بیشتر می‌شود؛ از طرفی ساپینتو شناخت خوبی از بازیکنانش پیدا کرده است که کمک می‌کند تا استقلال نتایج دلخواهش را کسب کند.

*استقلال در حمله از دو پلن (نقشه) استفاده می‌کند

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با اشاره به اینکه ترکیب این تیم مناسب‌تر از هفته‌های قبل شده، تاکید کرد: ساپینتو هر چه بیشتر از بازیکنان شناخت پیدا می‌کند ترکیب تیم هم ایده‌آل‌تر می‌شود. بر همین اساس روزبه چشمی از پست دفاع وسط به هافبک دفاعی انتقال داده شد و در کنار مهدی‌پور و رضاوند قرار گرفت. ساپینتو در دیدار با گل‌گهر از آمانوف که یک هافبک طراح است، استفاده کرد و زمانی که او به بازی آمد، استقلال بهتر بازی کرد و تیم نظم بهتری گرفت.

این کارشناس فوتبال اضافه کرد: استقلال در حملات خود از دو پلن (نقشه) استفاده می‌کند. ابتدا از بازی مستقیم که توانست در دقایق پایانی یک پنالتی را از گل‌گهر بگیرد. نقشه دوم تاکتیکی استقلال این است که توپ و زمین را به حریفش می‌دهد و در ضدحملات از سه فوروارد بهره می‌برد؛ مهدی قایدی، محمد محبی و پیمان بابایی که هر سه توان بالایی در حمل توپ و برداشتن یک در مقابل یک را خوب انجام می‌دهند.

*تعویض‌های ساپینتو بهتر از قلعه‌نویی بود

ورمزیار در خصوص اینکه گل‌گهر تا حدودی خط دفاعی استقلال را اذیت کرد، گفت: استقلال مقداری هنوز فاز دفاعی خودش را خوب انجام نمی‌دهد و شاهد تک حملات گل گهر روی دروازه‌اش بودیم. بازیکنان قابلی همچون یامگا و حردانی در دفاع سمت راست کار می‌کنند، اما هنوز در این سمت ایرداتی وجود دارد. گل‌گهر مقابل استقلال خوب بازی کرد و بازیکنان جوانش به ویژه تیکدری و خدابنده‌لو در سمت راست بهترین عملکرد را در این هفته داشتند و از همین نقطه هم به گل رسیدند.

وی با اشاره به اینکه تعویض‌های استقلال بهتر از گل‌گهر بود، تصریح کرد: تعویض‌های ساپینتو بهتر از قلعه‌نویی بود. هر بازیکنی از استقلال وارد زمین شد تاثیر مستقیمی روی روند بازی گذاشت که در نهایت حردانی توانست یک پنالتی را برای استقلال بگیرد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه ساپینتو مربی احساساتی است، اذعان کرد: برخی از مربیان فوتبال در کنار زمین هیجانی هستند و باید این هیجان کنترل شود، چون ابتدا روی بازیکنان تاثیر می‌گذارد و سپس اگر این احساسات بیشتر از حد بروز پیدا کند، قطعاً روی تیم اثرات منفی خواهد داشت و مربی در یک بازی اخراج می‌شود. احتمال دارد کمیته انضباطی این مربی احساساتی را از یک یا چند بازی محروم کند.

*باشگاه استقلال باید با جلوی رفتارهای ساپینتو را بگیرد

وی ادامه داد: باشگاه استقلال ساپینتو را آورده است که از دانش و توان فنی‌اش استفاده کند. مربی باید ارتباط زیادی بین کادر فنی و بازیکنان داخل زمین برقرار کند و لب خط بتواند بازیکنان را کوچ کند. به نظرم اگر این حرکات از ساپینتو بیشتر باشد، قطعاً محرومیت نیز برای او به وجود خواهد آمد. ساپینتو به غیر از لگدی که به برانکارد زده بود تا الان این احساسات را خیلی بروز نداده بود، اما در بازی با گل‌گهر از کنترل خارج شد و باشگاه استقلال باید با جرائمی جلوی این رفتارهای او را بگیرد.

ورمزیار در مورد کمک تیم‌های لیگ برتری به تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: تیم ملی فوتبال همیشه در اولویت قرار دارد و تیم‌های لیگی باید به فوتبال ایران کمک کنند. هر چند بازیکنان لیگ برتر در تیم ملی کم هستند، اما باید در اختیار تیم ملی قرار بگیرند. ویترین فوتبالِ دنیا جام جهانی است و باید تیم ملی ایران به بهترین شکل در این رقابت‌ها حضور پیدا کند. باید در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بازی‌های آبرومندانه‌ای را به نمایش بگذاریم و تنها راهش این است که تیم‌های لیگی از فدراسیون فوتبال و تیم ملی حمایت کنند.

منبع: میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1155199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =