خسارت سینماها در سه روز گذشته به بیش از ۸ میلیارد تومان رسید

بررسی عملکرد سینماها طی ۳ روز اخیر نشان می‌دهد که تبعات ناشی از ناآرامی‌ها، همچنان وضعیت استقبال مخاطبان از فیلم‌ها را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، اگرچه ناآرامی‌های اخیر در کشور طی  هفته نخست، سبب سرشکن شدن شدید تعداد مخاطبان سینما شد اما بررسی ایرنا نشان می‌دهد این وضعیت برای ۳ روز اخیر، شدت بیشتری یافته است.

بیشتر بخوانید:

قیمت بلیت سینما کاهش یافت؟

در هفته نخست شروع ناآرامی‌ها، تعداد مخاطبان سینما، به یک‌سوم کاهش یافته بود. این میزان برای دو روز پایانی هفته گذشته، به یک‌پنجم و برای روز گذشته به یک‌ششم افزایش پیدا کرده است.

در روز پنجشنبه که انتظار می‌رفت با فروکش کردن اعتراض‌ها، استقبال بیشتری از سینماها به عمل بیاید، تنها ۳۱ هزار نفر به سینماها آمدند و گیشه ۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیونی را محقق کردند. برای جمعه نیز تعداد مخاطبان به ۳۸ هزار نفر و فروش سینماها نیز به ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسید. این آمار با توجه به متوسط مخاطب ۱۵۰ هزار نفری برای روزهای پایانی هفته، تقلیل مخاطبان به حدود یک‌پنجم را نشان می‌دهد.

از ۳۴۲ هزار نفری که تخمین زده می‌شد در شرایط عادی، طی این ۳ روز به سینماها می‌روند، تنها ۷۵ هزار و ۵۰۰ نفر به سینما رفتنددیروز (شنبه) که آتش اعتراض‌ها، کمی شدیدتر بود، باز هم تعدد مخاطبان، با کاهش مواجه شد به‌طوری‌که تنها ۶۵۰۰ نفر به سینماها رفتند و ۲۱۰ میلیون تومان را به گیشه واریز کردند که یکی از ضعیف‌ترین عملکردهای سینما طی یک سال اخیر محسوب می‌شود.

بر پایه این گزارش، از ۳۴۲ هزار نفری که تخمین زده می‌شد در شرایط عادی، طی این ۳ روز به سینماها می‌روند، تنها ۷۵ هزار و ۵۰۰ نفر به سینما رفتند تا سینمای ملی تنها طی ۳ روز اخیر، از محل به سینما نرفتن ۲۶۶ هزار و ۵۰۰ نفر، خسارتی معادل ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را متحمل شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این روند، احتمالا تا سه‌شنبه هفته جاری ادامه دارد چرا که سینماها هم‌چنان ترجیح می‌دهند یک تا دو سانس پایانی هر فیلم (که پرمخاطب‌ترین سانس‌های سینما محسوب می‌شود) را کنسل کرده و به همین دلیل ساعات پایانی سینماها و پردیس‌های سینمایی کشور، از ۱۸ تا ۲۳ شناور است.

همچنین این نگرانی وجود دارد که با فروکش کردن اعتراض‌ها، مدت زمانی طول بکشد تا آن جایگاه و مامن قبلی سینماها به مخاطبان برگردانده شود. بنابراین لازم است مدیران سینمایی و شورای صنفی نمایش، از هم‌اکنون برنامه‌ریزی لازم را برای بازگشت رونق نسبی به سینماها اتخاذ کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1155208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =