بورس کاهش ماند/ اُفت ۳۳۱۱ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس اوراق بهادر تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۳۳۱۱ واحد همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز دوشنبه (۱۱ مهر) شاخص کل بورس با رشد ۱۸۱ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۲۲ هزار و ۲۰۶ واحد قرار گرفت.

 کاهش ۳۳۱۱ واحدی شاخص بورس تهران

بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی قرار گرفت، اما در پایان معاملات با کاهش ۳۳۱۱ واحد به رقم یک میلیون و ۳۱۸ هزار و ۷۱۴ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با ۹۹۸ واحد کاهش به رقم ۳۸۱ هزار و ۱۱۳ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۴ میلیون و ۹۵۴ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳.۵ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۰۹ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۹۹۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۰.۲۵ درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۲۶ درصد افت کردند. شاخص آزاد شناور ۰.۶ درصد کاهش یافت اما شاخص بازار اول بورس ۰.۳ درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس ۰.۵۶ درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای سرمایه‌گذاری غدیر، پالایش نفت اصفهان،‌ذوب‌آهن اصفهان و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی، بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند.

نمادهای هلدینگ معدنی خاورمیانه، فجر انرژی خلیج‌فارس و چادرملو بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران امروز شاخص کل با ۵۷ واحد کاهش به رقم ۱۸ هزار و ۶۵ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران ۹۸۲ هزار میلیارد تومان شد.

ارزش بازار پایه فرابورس هم ۳۳۵ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۳.۴ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱۱۳ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۳۷ هزار میلیارد تومان رسید.

البته لازم به یادآوری است در روزهای دوشنبه در شبکه بانکی و در قالب عملیات بازار باز امروز نیز ۱.۴ میلیارد اوراق بدهی بانک مرکزی در قالب ۲۲۳ نوبت معامله و به ارزش ۱۳۵ هزار میلیارد تومان بین خود شبکه بانکی معامله شد که ارقام آن صرفا در معاملات فرابورس درج می‌شود. وگرنه معاملات سهام امروز در فرابورس ۱.۴ میلیارد برگه در قالب ۱۰۰ هزار معامله و به ارزش ۷۴۶ میلیارد تومان بوده است.

امروز نمادهای فرابورس ایران و پالایش نفت شیراز بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و برعکس نمادهای بیمه پاسارگاد، آریاساسول، فولاد غدیر ایرانیان و برق عسلویه مپنا بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته‌اند.

کد خبر: 1155228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =