واردات گندم به بیش از ۳ میلیون تن می‌رسد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: تا پایان سال بیش از ۳ میلیون تن گندم از طریق بندر امام خمینی وارد کشور خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امید جهان نژادیان، با اشاره به آمار واردات گندم در شش ماهه نخست امسال اظهار کرد: در نیمه نخست امسال یک میلیون و ۵۳۰ هزار تن گندم از طریق بندر امام خمینی وارد کشور شده است.

بیشتر بخوانید:

قیمت گندم در بازار جهانی افزایش یافت

وی افزود: واردات گندم به کشور توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران وابسته به وزارت جهادکشاورزی از کشورهای مختلف به ویژه روسیه به صورت مداوم در حال انجام است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: در نیمه دوم امسال نیز واردات گندم از طریق بندر امام خمینی به منظور تامین نیازهای داخلی کشور ادامه دارد و بیش از یک و نیم میلیون تن دیگر وارد کشور خواهد شد.

جهان نژادیان با بیان اینکه تا پایان سال بیش از ۳ میلیون تن گندم از طریق بندر امام خمینی وارد کشور خواهد شد، عنوان کرد: همچنین در نیمه نخست امسال حدود ۲۰۰هزار تن روغن خام خوراکی به منظور تامین نیاز کشور از طریق این بندر وارد شده است.

وی ادامه داد: واردات این حجم از گندم و روغن خام خوراکی در شش ماهه نخست امسال توسط ۲۸ فروند کشتی اقیانوس پیمای غول پیکر انجام شده و عمده روغن و گندم وارد شده نیز به مراکز مورد نظر در سراسر کشور حمل شده است.

منبع:‌ ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1155260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =