اختر: ساپینتو کم مانده بود لباس خود را پاره کند

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: مگر زمین فوتبال لات‌خانه است که برای داور لات‌بازی و شاخه و شانه بکشی؟ساپینتو چنان به داور حمله می‌کرد که فقط مانده بود لباس خود را پاره کند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، ادموند اختر، درباره پیروزی تیم فوتبال استقلال مقابل گل‌گهر در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: از لحاظ فنی استقلال یک بازی سخت را مقابل گل‌گهر داشت، امیر قلعه‌نویی پرافتخارترین مربی لیگ برتر است و تیم‌های او همیشه قابل احترام هستند. بازیکنان استقلال با سعی و تلاش به ۳ امتیاز رسیدند که این پیروزی مقابل این تیم خوب ارتباطی به ساپینتو نداشت. به عنوان یک هوادار و پیشکسوت استقلال معتقدم نقطه تاریک این دیدار رفتار ساپینتو لبِ خط بود که زمین فوتبال را با چاله میدان اشتباه گرفته بود. تمام نکات فنی این بازی با بی‌اخلاقی او از بین رفت.

وی افزود: بازیکن یا مربی در تیم باید از سرمربی خارجی خود نکات فنی و اخلاقی را بیاموزد، اما در مورد این مربی بازیکنان و مربیان چه چیزی را باید از او یاد بگیرند؟مربی باید برای بازیکنانش الگو باشد و اصلاً فرض کنیم اخراج ساپینتو از سوی داور مسابقه اشتباه بوده، اما آیا او باید چنین رفتار ناشایست و به دور از شأنی داشته باشد؟ مگر زمین فوتبال لات‌خانه است که برای داور لات‌بازی و شاخه و شانه بکشی؟ او چنان به داور حمله می‌کرد که فقط مانده بود لباس خود را پاره کند.

*نکته مثبت دیدار با فولاد عدم حضور ساپینتو است

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال اضافه کرد: استقلال پرافتخارترین و قدیمی‌ترین باشگاه آسیاست که هر بازیکن و مربی بعد از حضور در این تیم بزرگ می‌شود. کارنامه ساپینتو در تیم‌های قبلی‌اش مشخص است و او فقط از نام استقلال سوء استفاده می‌کند. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای این بی‌اخلاقی ساپینتو باید بیشترین مجازات را در نظر بگیرد تا این مربی خارجی زمین فوتبال را با جای دیگر اشتباه نگیرد. از مدیریت باشگاه استقلال می‌خواهم تا ساپینتو را جریمه مالی کنند، چون این مربیان خارجی زبان جریمه مالی را بیشتر می‌فهمند.

اختر در مورد دیدار استقلال با فولاد در هفته هشتم لیگ برتر فوتبال گفت: معتقدم نکته مثبت دیدار با فولاد عدم حضور ساپینتو لب خط است که دیگر دلقک‌بازی درنمی‌آورد و بازیکنان با آرامش به مصاف تیم قدرتمند و تاکتیکی فولاد خوزستان می‌روند. نکونام یک مربی خوش‌آتیه است و تیم فولاد امسال یکی از مدعیان قهرمانی است. استقلال حتی در ورزشگاه آزادی بازی سختی مقابل شاگردان نکونام خواهند داشت.

*قایدی نباید از استقلال می‌رفت

وی با اشاره به اینکه برخی از بازیکنان استقلال با حضور در تیم‌های سطح پایین خارجی اعتبار فوتبالی خود را به خطر انداختند، تصریح کرد: مهدی قایدی بعد از بازگشت از لیگ امارات، نشان داد که دوباره به شرایط خوب و اوجش بازمی‌گردد، اما بهتر بود که اصلاً از استقلال نمی‌رفت. رفتن به لیگ امارات اشتباه بود و همین تصمیم باعث شد جایگاهش را در تیم ملی از دست بدهد. آخرین بازیکنی که استقلال او را بزرگ کرد و جدا شد، امیرحسین حسین‌زاده بود که به تیم شالروا رفت و دیگر هیچ خبری از او نیست. بازیکنان در سن ۲۱ سالگی باید یک تصمیم و انتخاب منطقی و اصولی بگیرند تا آینده فوتبالی خود را به خطر نیندازند.

اختر در پایان خاطرنشان کرد: محمد محبی در تیم فوتبال سپاهان به یک ستاره تبدیل شد و به تیم ملی دعوت شد. او بازی‌های خوبی را هم برای تیم ملی انجام داد، اما با یک انتخاب بد، جلوی پیشرفت فوتبالی خود را گرفت. محبی بعد از بازگشت از تیم‌های درجه ۳-۴ اروپایی، دوباره در استقلال می‌درخشد. بازیکنان خوب ایرانی نباید فریب ایجنت‌ها را بخورند، بلکه باید با یک تصمیم درست آینده فوتبالی خود را تضمین کنند.

منبع: میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1155262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =