کنعانی: رفتار ایران در داخل کشور قومیتی و جنسیتی نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اقوام بخشی از ایران قدیم و جدید و ایران تاریخی و بزرگ هستند ، نگاه قومیتی در ایران مفهوم پیدا نمی کند رفتار ایران در داخل کشور قومیتی و جنسیتی نیست.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، ناصر کنعانی صبح روز دوشنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت ما به روند گفت‌وگوها پایبند هستیم تا روند به نتیجه مطلوب منتهی شود.

بیشتر بخوانید:

کنعانی: تلاش‌ها برای نقض حاکمیت ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند

وی ادامه داد: ما معتقد هستیم  همچنان فرصت و امکان برای احیای برجام وجود دارد.

کنعانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با محکومیت برخی از تعرض‌های صورت گرفته به نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور طی چند روز اخیر گفت: متاسفانه به خاطر عدم حفاظت کافی و عدم توجه اولیه از سوی نیروهای تامین‌ کننده  امنیت در برخی از کشورهای پذیرنده به خصوص کشورهای اروپایی، این موضوع باعث شد که به برخی از نمایندگی‌ها به ویژه  قسمتهای بیرونی نمایندگی‌های ایران حملاتی انجام شود و احیانا بخشی از نمایندگی‌ها مورد تعرض قرار بگیرد.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی در ارتباط با آخرین خبر در مورد آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی گفت: در ارتباط با این موضوع مذاکرات جدی با مقامات کره جنوبی صورت گرفته است در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز بین مقامات دو کشور در سطح وزاری خارجه  گفت‌وگوهای خوبی صورت گرفت و پیشرفت‌هایی را در این زمینه داشته و امیدواریم که در آینده شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران از تمدید آتش بس در یمن استقبال می کنیم  و دوستان خود را به این مسیر تشویق می‌کنیم البته تصمیم گیر اصلی در مورد تحولات یمن خود یمنی‌ها هستند.

کنعانی ادامه داد: ما از ماموریت سازمان ملل و نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در تکمیل روند سیاسی در یمن حمایت می‌کنیم ، ارتباطات خوبی با آنها  داریم و مشورت های خوبی  با آنها داشته و این روند ادامه دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: امروز ان‌شاءالله شاهد بازگشت حاجی ایرانی که در عربستان به دلایل واهی و عجیب و غریب بازداشت شده بود به کشور خواهیم بود. در این جا لازم می‌دانم از تلاش‌های کشورهای دوست در منطقه که در این زمینه کمک کردند تشکر و قدردانی کنم.

کنعانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از رسانه‌های غربی به نقل از مقامات آمریکا مدعی هستند که مذاکرات احیای برجام به بن‌بست رسیده است، گفت: ما نمی‌توانیم این واژه را تایید کنیم، ما نمی‌توانیم از بن‌بست در مذاکرات صحبت کنیم و روند تبادل پیام‌ها ادامه دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که رسانه‌های هند گزارش دادند یک فروند هواپیمای مسافربری ایرانی، با گزارش تهدید به بمب‌گذاری در این هواپیما خواستار فرود اضطراری در فرودگاه دهلی نو شده است و هند چنین اجازه‌ای نداده و این هواپیما اکنون در آسمان چین است، گفت: من نیز این خبر را شنیدم، در حال حاضر نمی‌توانم این خبر را تایید کنم و یا  در این خصوص توضیحی داشته باشم ، باید منتظر بمانیم تا گزارش دقیق در این ارتباط دریافت کنیم  و در حال حاضر نمی‌توانم در این باره توضیحی بدهم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد عملکرد ایران اینترنشنال در پوشش اخبار ایران به خصوص در مورد حوادث اخیر  تاکید کرد: ما شبکه مورد اشاره را رسانه تلقی نمی‌کنیم و عملکرد و ماهیت آن رسانه‌ای نیست.

سخنگوی امور خارجه ایران در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه دنیا در موضوع  حقوق بشر وامدار فرهنگ و تمدن ایران است و حقوق بشر از ارزش های انقلاب اسلامی است اظهار کرد:  رفتار ایران در داخل کشور نه قومیتی و  نه جنسیتی است .

وی ادامه داد:  زنان در جامعه ایران در عرصه های  مختلف سیاسی، اجتماعی اقتصادی و رسانه ای حضور دارند  و جمهوری اسلامی یک جامعه الگو و نمونه است، اقوام جزو بافت تشکیل دهنده جامعه ایران هستند و جزو اقلیت ها در ایران نیستند . اقوام بخشی از ایران قدیم و جدید و ایران تاریخی و بزرگ هستند ، نگاه قومیتی در ایران مفهوم پیدا نمی کند رفتار ایران در داخل کشور قومیتی و جنسیتی نیست .

کد خبر: 1155283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =