جزئیاتی از تجمع امروز دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان امروز با برگزاری تجمعی، اعتراض خود را نسبت به برخی وقایع در محیط‌های علمی کشور اعلام کردند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز از اصفهان، تجمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در پی درگذشت مهسا امینی مورخ ۱۱ مهر از ساعت ۱۱ لغایت ۱۵ برگزار شد. در ابتدای این تجمع که با مشارکت حدود ۱۰۰ نفر شکل گرفت، دانشجویان خواهان پیگیری شفاف ابعاد درگذشت مهسا امینی، آزادی دانشجویان زندانی، افزایش آزادی‌های مدنی و سیاسی و مطالبات مختلف صنفی شدند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع، مسیر میان دانشکده‌های کشاورزی، تربیت‌بدنی، معماری و شهرسازی و فنی و مهندسی را طی کرده و شعارهایی با مضامین اجتماعی، اقتصادی و سیاسی از جمله، «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد»، «استاد با شرافت، حمایت حمایت» و... سر دادند. دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان هم‌چنین با هم‌خوانی سرود «یار دبستانی من»، ضمن محکومیت هرگونه تعرض به حریم دانشگاه، حمایت خود را از دانشجویان و اساتید دانشگاه صنعتی شریف اعلام کردند.

جزئیاتی از تجمع امروز دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان

این تجمع در ساعات اوج خود با مشارکت ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر بدون درگیری میان نیروهای انتظامی مستقر در خارج از محوطه با دانشجویان حاضر در داخل دانشگاه و با رعایت موازین قانونی از سوی دانشجویان برگزار شد. از میان حوادث شایان ذکر در طول این تجمع، می‌توان به چند مورد درگیری کوتاه لفظی اشاره کرد که با وساطت فعالان دانشجویی و معاونان دانشگاه، از بروز تنش جلوگیری شد. هم‌چنین دانشگاه شاهد سوختگی ناگهانی یکی از درخت‌های محوطه مقابل ساختمان اداری بود که با واکنش سریع خود دانشجویان و حراست، آتش‌سوزی جزیی مهار شد.

جزئیاتی از تجمع امروز دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان

دانشجویان شرکت‌کننده در انتهای این تجمع با قرائت بیانیه پایانی در برابر مدیران دانشگاه و خطاب به مسئولان کشوری، از پیگیری مستمر مطالبات خود تا حصول نتیجه به‌صورت قانونی خبر دادند.

خبرنگار: محمدرضا زاهد

انتهای پیام/

کد خبر: 1155310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =