۳۰ درصد تولیدات نانوی کشور مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی جزو بیست موسسه برتر دنیا در حوزه نانو است اما باید تلاش کنیم در میزان درآمدزایی نانو نیز بین بیست مرکز اول دنیا قرار بگیریم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز از سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو که در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران در حال برگزاری است، بازدید کرد.

دکتر طهرانچی در حاشیه این بازدید، در گفت‌وگو با اساتید و دانشجویان فناور واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اهمیت پژوهش، فناوری و دانش‌بنیان برای دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: فعالان دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی باید متناسب با ظرفیت‌های فراوان این دانشگاه، در یک مسیر ۵ ساله، محصولات خود را به صورت وسیع به تجاری‌سازی رسانده و درآمدهای خود در زمینه نانوفناوری را به طور قابل توجهی افزایش دهند. 

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی جزو 20 مؤسسه برتر دنیا در حوزه نانو است، اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی های لازم، تدابیری اتخاذ شود تا این دانشگاه از لحاظ درآمدزایی نانو نیز در میان 20 مرکز اول دنیا قرار گیرد. این مهم به صورت جدی و با حمایت حوزه پژوهش و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دنبال می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های ما درحال بازسازی مرجعیت علمی کشور هستند لذا دشمن از سال ۲۰۰۵ می‌خواهد با اغتشاشات سیاسی و تحریم‌، مانع حرکت رو به جلوی ما شود. جامعه علمی ما باید با هوشیاری، دوری از حاشیه و براساس فرمایشات مقام معظم رهبری که پیشرفت کشور را از مسیر توسعه علمی می‌دانند، نسبت به تحقق اهداف خود تلاش کند. دانشگاه آزاد اسلامی مؤثرترین مجله علمی ایران را با ایمپکت حدود ۸ داراست و ۳۰ درصد تولیدات نانو کشور مربوط به این دانشگاه است. 

دکتر طهرانچی تصریح کرد: مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن 120 هزار دانش‌آموز، تنها مجموعه آموزشی یکپارچه کشور است. باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، معاونت سما و باشگاه دانش‌آموزی نانو می‌توانند با ترسیم یک نقشه راه در حوزه نانو فناوری، فعالیت‌های تأثیرگذاری در جامعه دانش‌آموزی داشته باشند. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جریان این بازدید، ضمن دیدار و گفت‌وگو با دکتر سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی و دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و ‌فناوری رئیس‌جمهور، خواستار حمایت جدی دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی شد.

گفتنی است سیزدهمین دوره نمایشگاه فناوری نانو از ۹ تا ۱۲ مهرماه با حضور فناوران داخلی و خارجی در حال برگزاری است.

انتهای خبر/


کد خبر: 1155364

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =