نشست کنفرانس بین‌المللی آسایهل برگزار شد

صد و پنجاه و پنجمین نشست کنفرانس بین‌المللی آسایهل (ASAIHL) به میزبانی دانشگاه ورشو در کشور لهستان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، یکصد و پنجاه و پنجمین نشست کنفرانس بین‌المللی آسایهل (ASAIHL)  از تاریخ ۳ تا ۶ مهرماه ۱۴۰۱ (۲۵ تا ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۲) به میزبانی دانشگاه ورشو در کشور لهستان برگزار شد.

 جلال درخشه، معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست انجمن بین‌المللی موسسات آموزش عالی شرق آسیا (ASAIHL)که به میزبانی دانشگاه ورشو در لهستان برگزار شد، شرکت کرد. این اجلاس شامل دو بخش نشست هیات امنای آسایهل و کنفرانس علمی بود که با شعار «دانش و آموزش: همکاری، تعهد و خلاقیت در جهان جهانی‌شده» برگزار شد.

دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از اعضای هیات امنا در جلسه هیات امنای نشست آسایهل که معمولاً پیش از اجلاس علمی برای بررسی و تصویب مواردی چون تصویب بودجه، پذیرش اعضای جدید، تعیین خط مشی و مکان برگزاری اجلاس بعدی کنفرانس تشکیل می شود، مشارکت فعال داشت و به ویژه در مورد پذیرش اعضای جدید در انجمن آسایهل، دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاه معیار (با توجه به اینکه بزرگترین دانشگاه جهان از حیث تعداد دانشجو و تعداد واحدهای دانشگاهی است) مورد توجه واقع شد. بخش علمی کنفرانس نیز به ارائه مقالات و گزارش‌های علمی اختصاص یافت. 

در این اجلاس، تصویب شد که نشست های بعدی انجمن توسط هیات امنا در کشورهای تایلند، ژاپن، ویتنام و چین برگزار شود. همچنین نامزدی دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری اجلاس در جزیره کیش در بهار سال ۲۰۲۵ مورد تأیید قرار گرفت. 

همچنین در حاشیه این کنفرانس، دکتر درخشه به عنوان نماینده دانشگاه آزاد اسلامی، با دبیرکل انجمن و برخی از اعضای هیات امنا و نیز رئیس موسسه مطالعات شرقی دانشگاه ورشو و معاون دانشگاه ورشو دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار، مقرر شد تفاهم‌نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه ورشو پس از طی شدن فرآیند قانونی، تمدید شود.

همچنین در مورد موسسه مطالعات شرقی دانشگاه مذکور نیز مقرر شد یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که در حوزه مطالعات تاریخ و تمدن ایرانی اسلامی و زبان و ادبیات فارسی ممحض است، انتخاب و نسبت به همکاری‌های فیمابین اقدام لازم به عمل آید.

درخشه همچنین با غریبی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان دیدار کرد. دکتر غریبی در ای دیدار، آمادگی سفارت برای مساعدت و همکاری در راستای گسترش فعالیت های علمی دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه های لهستان را اعلام کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1155432

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =