آزادی دانشجویان بازداشتی دانشگاه‌های علامه طباطبائی و خواجه نصیر/ غذای دانشجویی باکیفیت شد

«واکنش بسیج دانشجویی به حوادث اخیر کشور، تایید کیفیت غذای دانشجویی و دیدار مدیرکل فرهنگی وزارت علوم با دانشجویان» از جمله مهم‍ترین اخبار تشکل‌های دانشجویی در هفته دوم مهرماه ۱۴۰۱ است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ادامه واکنش‌ تشکل‌های دانشجویی درباره اغتشاشات اخیر کشور و افزایش کمبود خوابگاه در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از مهم‌ترین خبرهای حوزه‌های تشکل‌های دانشگاهی و شوراهای صنفی در هفته گذشته بود. از جمله دیگر عناوین مهم این حوزه‌ها می‌توان به «خواستار برخورد با اغتشاشاگران توسط برخی از اساتید، محکومیت برخورد خشونت آمیز با دانشجویان و وضعیت دانشجویان بازداشتی در ناآرامی‌های اخیر در دانشگاه‌ها» اشاره کرد.

مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار حوزه صنفی_دانشجویی را در هفته‌ دوم مهرماه آورده است:

حوزه تشکل‌های دانشجویی؛

دیدار مدیرکل فرهنگی وزارت علوم با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی

محمد اسلامی مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید و وقایع و اتفاقات سیاسی اخیر با نمایندگان اتحادیه‌های تشکل‌های اسلامی دانشجویی دیدار کرد.

وی در این دیدار با تاکید بر لزوم تداوم فعالیت‌های سازنده سیاسی و اجتماعی دانشجویان و تشکل‌های مختلف دانشجویی در چارچوب قانون بیان کرد: «هم اکنون فضای سیاسی کشور شرایط خاص و حساسی را پشت سر می‌گذارد و تشکل‌های دانشجویی با تفکرات مختلف و به مناسبت‌های گوناگون باید برای رشد فکری و فرهنگی قاطبه دانشجویان تلاش کنند.»

واکنش بسیج دانشجویی به اتفاقات اخیر دانشگاه‌ها

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در صفحه توییتری خود نوشت: «دانشجویان بازداشتی این دانشگاه که جرم محرزی مرتکب نشده باشند بر طبق وعده نهادهای ذیصلاح به زودی آزاد خواهند شد.»

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف طی نامه‌ای خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری نسبت به اتفاقات روز گذشته در این دانشگاه واکنش نشان داد.

در این نامه آمده است: «آن‌چه روز یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ در دانشگاه صنعتی شریف گذشت، مجموعه‌ای از رویدادهای عمیقاً تلخ و ناباورانه بود که دانشگاه را در منگنه‌ افراط‌گرایی و ویرانی‌طلبی قرار داد.»

در این نامه مطرح شده است: «حضور بی‌ضابطه و رعب‌آور جمعی از نیروهای امنیتی در اطراف دانشگاه صنعتی شریف، صحنه‌هایی تاسف‌آور و نگران‌کننده را رقم زد و بی‌تردید این حضور بی‌مبالات، در دمیده‌شدن بر آتش تنش در دانشگاه صنعتی شریف نقش داشت. بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف برخوردهای خشن و قهرآمیز با دانشجویان را عمیقا و قویا محکوم می‌کند و از شما انتظار دارد قاطعانه نسبت به جلوگیری از تکرار چنین اتفاقات تلخی در فضای دانشگاه شریف و سایر دانشگاه‌های کشور، اقدام کنید.»

بدون مساحمه با آشبوگران و مسببان اغتشاش برخورد شود

جمعی از حقوقدانان و اساتید رشته حقوق در بیانیه‌ای خواستار برخورد قاطع و بدون مسامحه با آشوبگران، شایعه‌سازان و دروغ‌پراکنان و همچنین شناسایی و برخورد متناسب با محرکان و مسببان خشونت خیابانی شدند.

 در این بیانیه آمده است: «رسیدگی دقیق به همه ابعاد حادثه درگذشت مرحوم امینی و اطلاع رسانی عمومی و روشن و به موقع درباره یافته‌های تحقیق و رسیدگی و برخورد قانونی و بدون اغماض با کلیه قاصران و مقصران احتمالی در هر رده و جایگاه و اعلام عمومی لازم است. همچنین باید مراتب شناسایی و برخورد متناسب با محرکان و مسببان خشونت خیابانی در هر جایگاه و جبران خسارات مادی و معنوی وارده به اشخاص و اموال عمومی و خصوصی، توسط عاملان و آمران خسارات صورت گیرد.»

آزادی دانشجویان بازداشتی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از آزادی دانشجویان بازداشتی این دانشگاه خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: «طبق پیگیری های انجام شده خوشبختانه دستور آزادی ٣ تن از دانشجویان بازداشت شده دانشگاه خواجه نصیر  صادر شده است که ۲ نفر از آن‌ها در حال حاضر آزاد هستند و نفر سوم هم بزودی آزاد خواهد شد.»

۶۰۰۰ استاد اقدامات اخلالگران امنیت کشور را محکوم کردند

بیش از ۶ هزار استاد دانشگاه‌های سراسر کشور با راه اندازی یک پویش و صدور بیانیه‌ای اقدامات مدافعین دروغین مرحومه مهسا امینی و اخلالگران امنیت کشور و مردم را محکوم کردند.

در بیانیه راه اندازی این پویش آمده است: «ما اساتید دانشگاه‌های کشور خطاب به معاندین نظام اسلامی و مخالفان ملت ایران اعلام می‌کنیم؛ راهی که در پیش گرفته‌اید، جز ناکامی، انزوا و خشونت بیشتر، نتیجه دیگری در بر نخواهد داشت. همچنین ضمن  ابراز ناراحتی از وجود فضای نا امنی و نا آرامی و اغتشاش و مشقت و زحمت برای مردم و تخریب اموال عمومی، انزجار خود را از عوامل این نا امنی‌ها و هتک حرمت‌ها به قرآن و عترت و پرچم مقدس جمهوری اسلامی و برهم زنندگان امنیت روانی جامعه می‌کنیم.»

۷ دانشجوی بازداشتی دانشگاه علامه طباطبایی آزاد شدند

مردانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی می‌گوید: «در تجمع ۱۰ مهر این دانشگاه، حدود ۱۵۰ نفر از دانشجویان با سر دادن شعارهایی خواستار آزادی دانشجویان بازداشتی شدند و این در حالی است که در تجمع های گذشته نیز دانشجویان معترض همین مطالبه را مطرح کرده و مطالبه آن‌ها نیز مورد حمایت بسیج دانشجویی قرار گرفت به گونه‌ای که با پیگیری‌های صورت گرفته هفت نفر از دانشجویان بازداشتی آزاد شدند و روند آزادی مابقی دانشجویان نیز در حال پیگیری است.»

حوزه صنفی_دانشجویی؛

غذای دانشجویان با کیفیت شد

مسعود گنجی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره سلف دانشگاه‌ها معتقد است که غذاهای دانشجویی در مقایسه با گذشته بسیار باکیفیت‌تر شده‌اند.

وی مطرح می‌کند: در حال حاضر نیاز دانشجویان متنوع‌تر و متفاوت‌تر از قبل است در همین راستا برخی دانشگاه‌ها علاوه بر یک رستوران مرکزی یک رستوران مکمل نیز طراحی کرده‌اند.

تمدید مهلت ثبت‌نام در سی‌امین دوره جشنواره دانشجویی نمونه 

سازمان امور دانشجویان مهلت ثبت‌نام در سی امین دوره جشنواره دانشجوی نمونه را تا ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۱ تمدید کرد.

گفتنی است، داوری مرحله کشوری جشنواره دانشجوی نمونه نیز از ۱۴ آبان تا ۸ آذر صورت می‌گیرد و آیین تقدیر از برگزیدگان جشنواره دانشجوی نمونه سال ۱۴۰۱ در آذر ماه برگزار می شود.

افزایش کمبود خوابگاه در دانشگاه خواجه نصرالدین‌طوسی

محمد مهدی حسنی دبیر کل صنفی دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی از گسترش مشکل کمبود خوابگاه دانشجویی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ خبر داد.

وی پیشنهاد داد که تنها راه حل برای کاهش مشکل کمبود خوابگاه در دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی اجاره خوابگاه خودگردان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1155538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =