قطعی برق در بیمارستان طالقانی تهران جان بیماران را به خطر انداخت + فیلم

قطعی ۲۰ دقیقه‌ای برق در بیمارستان آیت‌الله طالقانی تهران و عمل نکردن سیستم برق اضطراری بیمارستان را در تاریکی مطلق فرو برد و جان بیماران بخش اورژانس را به خطر انداخت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، بیمارستان آیت‌الله طالقانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ظهر امروز با قطعی برق مواجه شد. به گفته شاهدان عینی از ساعت ١٣:٣٥ تا ١٣:٥٣ برق اضطراری هم از کار افتاد و بیماران در اورژانس و بعضی بخش‌ها در تاریکی مطلق بودند.

یکی از شاهدان که نخواست نامش فاش شود در این باره به ایسکانیوز گفت: قطعی برق در این اوضاع و احوال کرونایی جان بیماران بستری شده در بخش اورژانس و نیازمند به شوک قلبی تنفسی (CPR) را به خطر انداخته است، البته بیمارستان‌های کشور به سیستم‌های ژنراتور و برق اضطراری مجهزند و تا حدی مشکل در آن‌ها با تمهیداتی قابل رفع است اما برق اضطراری بیمارستان هم برای دقایقی قطع شد.برای بیماران متصل به دستگاه‌های کمک تنفسی حتی چند دقیقه قطعی هم خطرناک است.

به گفته این شاهد عینی در زمان قطعی برق یک بیمار کد شده هم در اورژانس تحت نظر بود. او می‌گوید: تمام بیمارستان‌ها تجهیزات برق اضطراری دارند مگر اینکه در بیمارستانی نظارت کافی به سیستم‌ها وجود نداشته باشد و اتصالات برقی به درستی انجام نشود. یکی از وظایف بیمارستان‌ها این است که این تجهیزات را کنترل کرده و بر این اساس اتصال سیستم را به برق اضطراری با در نظر گرفتن تعداد دیزل ژنراتورها چک کنند. حالا از دکتر محمدرضا مشاری سرپرست مرکز آموزشی درمانی بیمارستان آیت الله طالقانی سوال می‌کنیم آیا موارد فوق چک شده بودند؟ آیا مسئولیت آسیب به سلامت بیماران این بیمارستان در دقایق قطعی برق و عدم چک اتصالات را به عهده می‌گیرید؟ آیا پاسخگوی نظارت ناکافی و ناکارآمدی به عنوان رییس بیمارستان هستید؟

تماس ما با محمدرضا مشاری رئیس بیمارستان مرکز آموزشی درمانی طالقانی بی‌نتیجه ماند و او پاسخگوی سوالات نبود.

یکی از حاضران در بیماستان فیلمی از زمان قطعی برق برای ایسکانیوز ارسال کرده که نشان می‌دهد بخش‌ها در تاریکی مطلق هستند.

به گزارش ایسکانیوز، شاهدان عینی می‌گویند که هفته گذشته هم این بیمارستان با مشکل قطعی برق به دلیل مشکل در اتصالات مواجه شده است. یکی از وظایف وزارت بهداشت ،نظارت بر عملکرد بیمارستان‌ها است، حال مسئولان وزارت بهداشت ‌و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی باید پاسخگو باشند که چرا نظارت کافی بر عملکرد بیمارستان‌ها وجود ندارد که اینچنین جان بیماران به خطر می‌افتد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1155549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناظمی US ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
      0 0
      این مورد در هر کجای دنیا اتفاق بیفتد تمام مدیران مربوطه را بدون تعارف برکنار می کنند اما اینجا ... رئیس این بیمارستان بزودی ارتقا پیدا می کند و در سمت بالاتر خطاهای بزرگ‌تر