۵۳ درصد آلمانی‌ها امیدی به بهبود وضعیت اقتصادی کشور در سال آینده ندارند

بر اساس یک نظرسنجی، ۵۳ درصد آلمانی‌ها اعتقاد دارند که اوضاع اقتصادی کشور طی یک سال آینده نسبت به حال حاضر بدتر خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز از روسیا الیوم، نظرسنجی که توسط شبکه ARD TV آلمان به اجرا درآمده است نشان می دهد که اکثریت بیشتر مردم آلمان از وضع اقتصادی این کشور ناراضی هستند.

بیشتر بخوانید:

اجرای اقتصاد مقاومتی در آلمان

بر اساس این نظرسنجی، ۴ نفر از هر پنج آلمانی و به میزان ۸۰ درصد اوضاع اقتصادی در این کشور را به صورت منفی ارزیابی می کنند که ۴۷ درصد آنها اوضاع اقتصادی آلمان را «با کیفیت کمتر» و ۳۳ درصد «بد» اعلام کردند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که اوضاع آلمان موجب نگرانی ۸۵ درصد از شهروندان این کشور است که این نگرانی نسبت به نظرسنجی مشابه در سال ۲۰۲۰ میلادی ۳۴ درصد بیشتر شده است.

این در حالی است که اغلب شرکت کنندگان در این نظرسنجی به میزان ۵۳ درصد اعتقاد دارند که اوضاع اقتصادی آلمان طی یک سال آینده نسبت به حال حاضر بدتر خواهد شد. همچنین ۳۲ درصد معتقدند که اوضاع اقتصادی پایدار خواهد بود و تنها ۱۲ درصد اعتقاد دارند که وضعیت اقتصادی طی یک سال آینده بهبود خواهد پیدا کرد.

در این نظرسنجی که از تاریخ ۳ الی ۵ اکتبر ۲۰۲۲ میلادی به اجرا درآمده است ۱۳۰۷ نفر شرکت داشتند و میزان خطای آن بین ۲ الی ۳ درصد در نوسان است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1155571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =