شهادت دو کودک در رام‌الله و قلقیلیه توسط سربازان اسرائیلی

سربازان اسرائیلی دو کودک را در رام‌الله و قلقیلیه به شهادت رساندند و ده‌ها تن در راهپیمایی‌های مخالفت با دیوار حائل و شهرک‌سازی‌ها زخمی شدند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، سربازان ارتش رژیم صهیونیستی در راهپیمایی‌های هفتگی در مخالفت با دیوار حائل و شهرک‌سازی‌ها در دو شهر رام‌الله و قلقیلیه دو کودک فلسطینی را به شهادت رساندند.

بیشتر بخوانید:

ژنرال رژیم صهیونیستی: بقای اسرائیل در معرض خطر است

وزارت بهداشت فلسطین روز جمعه اعلام کرد، عادل ابراهیم عادل داوود ۱۴ ساله در اثر شدت جراحات ناشی از اصابت گلوله در قلقیلیه به شهادت رسید.

طبق گزارش وزارت بهداشت فلسطین، داوود در درگیری‌ها با اشغالگران اسرائیلی در منطقه البیرین واقع در نزدیکی دیوار حائل در جنوب قلقیلیه از ناحیه سر با گلوله واقعی هدف قرار گرفت و به بیمارستان قلقیلیه منتقل شد. پزشکان وضعیت او را وخیم گزارش دادند و در ادامه نیز او به شهادت رسید.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد، مهدی لدادوه ۱۷ ساله نیز در درگیری‌ها با اشغالگران اسرائیلی در روستای المزرعه غربی در شمال غرب رام‌الله که به دنبال یورش گروهی از شهرک‌نشین‌ها به خانه‌ای در این منطقه شکل گرفت، با اصابت گلوله واقعی به شهادت رسید.

برخی منابع محلی در این خصوص اعلام کردند، زمانی که ساکنان روستا قصد مقابله با شهرک‌نشین‌هایی را داشتند که به منزل محمد صالح شریتح یورش برده بودند، اشغالگران وارد عمل شده و در درگیری‌ها با فلسطینی‌ها در منطقه عین الحراشه به سینه یک جوان و پای یک جوان فلسطینی دیگر تیراندازی کردند.

ویدیوهای منتشر شده نشان می‌دهد سربازان اسرائیلی قصد ربودن لدادوه را داشتند که در ادامه فلسطینی‌ها با آنها درگیر می‌شوند اما این جوان فلسطینی جان خود را از دست می‌دهد.

جمعیت هلال احمر فلسطین نیز گزارش داد که نیروهای آن در درگیری‌های منطقه مزرعه غربی ۵۰ زخمی را معالجه کردند که ۳۳ تن از آنها دچار مشکلات تنفسی با گاز اشک‌آور شده و ۹ تن دیگر نیز در اثر اصابت گلوله فلزی با روکش پلاستیکی و هشت تن دیگر نیز در اثر ضربه و کتک زخمی شده بودند.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین این دو جنایت را محکوم کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1155657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =