مدارس ویژه علوم معارف اسلامی در مناطق محروم تشکیل می‌شود/ تدریس رشته‌های تحصیلی با پیوست تعلیم و تربیت اسلامی

مدیر راه‌اندازی مدارس علوم و معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در یکسال اخیر به پیشنهاد رییس دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی مدارس ویژه علوم و معارف اسلامی در دستور کار این دانشگاه قرار گرفت که این رویکرد عمدتا ناظر در مناطق محروم است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شورای سیاست گزاری تاسیس مدارس علوم و معارف اسلامی سعادت در ۲۰ آبان ۱۴۰۰ با عضویت مدیران دانشگاه اندیشمندان حوزه علم و دانش و تربیت و جمعی از خیرین سرشناس تشکیل شد.

جعفر کبیری، مدیر راه‌اندازی مدارس علوم و معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره کم و کیف تاسیس مدارس معارف اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در یکسال اخیر به پیشنهاد محمد مهدی طهرانچی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی مدارس ویژه علوم و معارف اسلامی در دستور کار این دانشگاه قرار گرفت که این رویکرد عمدتا ناظر در مناطق محروم است.

وی افزود: در ابتدا چندین کارگروه برای برنامه‌ریزی و تامین نیازهای فکری، نرم افزاری و سخت افزاری ایجاد شده که از جمله آنها کمیته تامین محتوا، کمیته منابع انسانی و آموزش، کمیته آسیب شناسی، کمیته ارتباطات و کمیته پشتیبانی و معتمدین و خیرین بوده است. این کمیته‌ها هر هفته جلسات را برگزار کردند. همچنین  با وزارت آموزش و پرورش مذاکره شده تا در تمامی نقاط کشور  مدارس با عنوان سعادت ایجاد شود و  این مجوز به طور کلی به سازمان سمت داده شده است.

مدارس سعادت در کدامیک از شهرهای کشور ایجاد می‌‍شود؟

مدیر راه‌اندازی مدارس علوم و معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی درباره ویژگی‌های افراد برای ثبت نام در این مدارس تاکید کرد: هم اکنون در مشهد مقدس به عنوان سرآغاز در هفته گذشته با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی دوره دوم متوسطه دخترانه ایجاد شد و در شهر زابل دوره اول متوسطه پسرانه تشکیل می‌شود. در این مدارس از دانش آموزان مستعد و علاقمند به تربیت دینی از طریق مصاحبه ثبت نام کرده و  مصاحبه با دانش آموزان و والدین آنها نیز انجام می‌شود. مدرسه سعادت در مرحله بعدی در کرمان شهر جیرفت، بیرجند، بجنورد، اردبیل و یزد تاسیس می‌شود. 

کبیری درباره کم و کیف تحصیل در دانشگاه برای فارغ التحصیلان رشته علوم و معارف اسلامی گفت: یک بسته تربیتی  ۷ ساله برگرفته از تعلیمات دینی را ریاست  عالی دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد کرده که در سه سال دوره دوم متوسطه دبیرستان و مقطع دیپلم و چهار سال بعدی در دانشکده الهیات دانشگاه آزاد اسلامی ورود پیدا می‌کند.

وی افزود: دوره ۷ ساله تعلیم و تربیت پیش‌بینی شده است. البته پیشنهاداتی برای رشته‌های جدید در قالب تعلیم و تربیت اسلامی در دانشکده الهیات قرار داده می‌شود که بر اساس آن در دانشگاه دانشجویان مراحل تربیت دینی  بگذرانند.

رویکرد در مدارس سعادت انتفاعی نیست

مدیر راه‌اندازی مدارس علوم و معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: رشته‌های مدنظر برای آینده دانشکده الهیات تعلیم و تربیت اسلامی، روانشناسی و معارف اسلامی، الهیات، معارف اسلامی و رشته‌های جدید هم بررسی شده که به پیوست آن توجه می‌شود؛ برای مثال علوم اجتماعی و معارف اسلامی،روانشناسی و  معارف اسلامی و ... مورد توجه قرار می‌گیرد. در این شرایط با حوزه علمیه ارتباط  برقرار شده و از اساتید دانشکده الهیات برای تدریس در مدارس دعوت شده است. در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد این دوره ۷ ساله به شکل پایلوت اجرا می شود و با انتقال دانشکده الهیات به جوار مدرسه معارف اسلامی تعامل این دو مجموعه به عنوان دو نهاد تربیتی به اجرا در می آید.

کبیری با بیان اینکه رویکرد در مدارس سعادت انتفاعی نیست، گفت:  دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس مسئولیت اجتماعی در این مسیر با کمترین هزینه خدمات را به این دانش آموزان ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1155666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =