کارگاه‌های تخصصی استعدادیابی ورزشی در مدارس سما برگزار می‌شود

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری کارگاه‌های تخصصی استعدادیابی با حضور هزار مربی ورزش مدارس سما خبر داد و افزود: برای تربیت استعدادیابان ورزشی یک دستگاه نمی‌تواند به فعالیت بپردازد، بلکه این فرآیند نیازمند استعدادیابی مناسب، زیرساخت، تجهیزات تخصصی، نیرو انسانی و همکاری فدراسیون‌های ورزشی است.

جمشید همتی، مسئول تربیت بدنی و سلامت سازمان سما در گفت‌ و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات برای استعدادیابی ورزشی در مدارس سما گفت: نشست تخصصی استعدادیابی ورزشی با حضورروسای فدراسیون برگزار می‌شود. روسای فدراسیون‌ها موقعیت ملی و بین المللی داشته و راه اندازی مراکز استعدادیابی ورزشی جزو اقدامی مشترک با فدراسیون‌ها است. مراکز استعدادیابی با مشارکت  فدراسیون های ورزشی تاسیس می شود و کارگاه های  تخصصی استعدادیابی برای تربیت استعداد یاب های ورزشی با حضور هزار مربی ورزش مدارس سما برگزار می شود.

مسئول تربیت بدنی و سلامت سازمان سما با بیان اینکه همکاری فدارسیون‌ها استعدادهای دانش آموزان از سوی مربیان شناسایی می‌شود، افزود: فدراسیون‌ها متولی ورزش هستند و از نظر حقوقی بالاترین مقام و رشته را دارند و ظرفیت حقوقی فدراسیون‌ها از اهمیت برخوردار است. دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما از ظرفیت‌‍‌های موجود می‌توانند بهره ببرند.

همتی تاکید کرد: استعدادیاب‌های ورزشی با حضور در دوره‌های تخصصی و کارگاه های متنوع که از سوی فدراسیون‌ها ورزشی برگزار می شود و  می‌توانند  شرایط لازم را فراهم کرده تا بتوانند با فدراسیون‌ها توافق کنند و چگونگی مکانیسیم راه اندازی مراکز استعدایاب و آموزش به استعدایابان مورد توجه قرار بگیرد. دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در رشته تربیت بدنی به عنوان استعدادیاب ورزشی مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گفته وی معلمان ورزش از طریق فدراسیون مجوز لازم را برای استعدادیابی کسب می کنند. باید دانست که استعدادیابی فرآیند است و برای تحقق این مهم یک دستگاه نمی‌تواند به فعالیت بپردازد، بلکه این فرآیند نیازمند زیرساخت، تجهیزات تخصصی و نیرو انسانی است و برای تحقق این مهم یک سازمان نمی‌تواند وارد عمل شود، بلکه دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری فدراسیون‌های ورزشی متعدد اقدامات در راستای استعدادیابی را در دستور کار قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1155792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =