جزئیات وام ۴۵۰ میلیون تومانی به ساکنان بافت فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نوسازی و بهسازی حدود ۱۰۹ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال انجام است گفت: سقف وام نوسازی ۴۵۰ میلیون تومان و در اطراف حرم‌های مطهر چهار شهر مشهد، قم شیراز و تهران ۶۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمد آیینی اظهار کرد: شرکت بازآفرینی شهری ایران، نوسازی و بهسازی ۱۰۹ هزار واحد مسکونی را در قالب طرح نهضت ملی مسکن آغاز کرده است. بخشی از این برنامه در سال ۱۳۹۹ شروع شده، تعدادی در سال ۱۴۰۰ و بخشی هم سال ۱۴۰۱ آغاز شده است. از این ۱۰۹ هزار واحد تقریبا ۶۶ هزار واحد برای پرداخت تسهیلات به بانک معرفی شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: تاکنون حدود ۵۰ هزار واحد در بافتهای فرسوده و ناکارآمد تسهیلات را دریافت کرده‌اند و مابقی هم در مراحل پرداخت هستند.

تسهیلات تبصره ۱۸ هنوز اختصاص نیافته است

آیینی با اشاره به تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مبنی پرداخت تسهیلات به بافتهای فرسوده گفت: بخش قابل توجهی از عملکرد ما به تحقق تسهیلات تکلیفی بستگی دارد که تسهیلات تبصره ۱۸ هنوز به ما اختصاص نیافته است.

وی تاکید کرد: برنامه ما نوسازی و بهسازی ۱۵۰ هزار واحد در سال است که نیازمند ۲۲.۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت هستیم. بدین صورت که ۱۵۰ میلیون تومان از وام بافت فرسوده با نرخ سود صفر درصد پرداخت شود. کل تسهیلات سال ۱۴۰۰ جذب شده اما در سال جاری هنوز محقق نشده که امیدواریم به زودی ابلاغ شود.

پرداخت تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات در بافتهای فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بافتهای فرسوده از ظرفیت بالایی برای جذب تسهیلات نوسازی برخوردارند یادآور شد: کسانی که ملک‌شان در محدوده بافتهای فرسوه شهری، سکونتگاههای غیررسمی و بافتهای تاریخی واقع شده، نسبت به نوسازی اقدام کرده اند، پروژه شان به ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و قصد دارند از تسهیلات جدید نوسازی تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سقف تسهیلات صرفا به واحدهای واقع در اطراف حرم‌های مطهر چهار شهر مشهد، قم شیراز و تهران پرداخت می‌شود افزود: سقف وام ۴۵۰ میلیون تومان است اما در چهار شهر مشهد، قم، شیراز و تهران و در محدوده حرم امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (ع)، حرم شاهچراغ (ع) و حرم حضرت عبدالعظیم (ع) تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان رسیده که ۱۵۰ میلیون تومان از وام کلیه متقاضیان بدون سود بانکی پرداخت می‌شود.

به گفته آیینی مابقی مبلغ تسهیلات بافت فرسوده ۱۸ درصد خواهد بود. نرخ سود در تهران حدود ۱۲ درصد، در کلانشهرها ۱۱ درصد و در سایر شهرها حدود ۱۰ درصد است. علاوه بر این در تهران ۱۵۰ میلیون تومان دیگر از این تسهیلات و در سه شهر دیگر قم، شیراز و مشهد ۲۰۰ میلیون تومان با سود ۹ درصد است و اگر متقاضیان زیر پوشش نهادهای حمایتی باشند سود این بخش از تسهیلات ۴ درصد خواهد بود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1155796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =