آزادی بیان و پس از بیان در کرسی‌های آزاد اندیشی وجود دارد/ لزوم مطالبه‌گری به دور از آشوب میان دانشجویان

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: اطمینان می دهم که برای دانشجویان منتقد در کرسی‌های آزاد اندیشی هیچ مشکل امنیتی و حراستی پیش نخواهد آمد.

حجت الاسلام قاسم قاسمی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در رابطه با مطالبه‌گری دانشجویان نسبت به مسائل مختلف اجتماعی گفت: امروزه برخی از دانشجویان نسبت به وضعیت جامعه در زمینه‌های مختلف اعتراض و نقدهایی دارند؛ ما در حال برنامه ریزی در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان برای برگزاری هرچه سریع‌تر کرسی‌های آزاد اندیشی هستیم تا دانشجویان بتوانند به صورت علمی و اصولی، مطالبات و انتقادات خود را بیان کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تاکید بر جایگاه والای دانشجو و نیاز به هوشیاری دانشجویان و جدا کردن خود از صف آشوبگران گفت: از دانشجویان انتظار می‌رود دانشگاهی فکر کنند و در بین هنجار شکنان حضور پیدا نکنند و اگر اعتراض و مطالبه ای دارد این مسائل را از طریق روش‌های اصولی مانند کرسی‌های آزاد اندیشی بیان کنند.

وی با اشاره به نحوه برگزاری و شرکت دانشجویان در کرسی‌های آزاد اندیشی افزود: متولی برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، معاونت فرهنگی است و تشکل‌های دانشجویی می‌توانند با اعلان فراخوان، از دانشجویان دعوت کنند تا در کرسی‌های آزاد اندیشی شرکت کرده و مطالبات خود را مطرح کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تاکید بر اینکه فضای برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد گیلان می‌تواند تغییر کند گفت: اعتقاد من این است که ما می‌توانیم کرسی‌های آزاد اندیشی را در محیط‌هایی که دانشجویان رفت‌وآمد بیشتری دارند برگزار کنیم و این تغییری است که می‌توانیم نسبت به سال های گذشته داشته باشیم. از دانشجویان موافق و منتقد انتظار داریم که ظرفیت نقد و گفت‌وگوی درست را داشته باشند و به دور از فرافکنی، آزادانه و بدون ممیزی حرف بزنند.

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۳۰۰ کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: در کرسی‌های آزاد اندیشی که تا به امروز برگزار شده، بسیاری از مسائل مختلف در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و به نظر می‌رسد با برگزاری دوباره این کرسی‌ها، دانشجویان به سمت فضاهای دیگر برای بیان مطالبات خود نخواهند رفت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با تاکید بر عدم وجود نگاه امنیتی نسبت به مطالب مطرح شده در کرسی‌های آزاد اندیشی، افزود: برخی به شوخی می گویند که در کرسی‌های آزاد اندیشی، آزادی قبل از بیان وجود دارد ولی آزادی بعد از بیان نیست؛ اما به هیچ وجه اینطور نیست و من اطمینان می دهم که برای دانشجویان منتقد در کرسی‌های آزاد اندیشی هیچ مشکل امنیتی و حراستی پیش نخواهد آمد.

خبرنگار: سجاد مصلحی

انتهای پیام /

کد خبر: 1155880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =