بررسی افزایش قیمت بلیت هواپیما در آینده نزدیک

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: آسمان ایران با تایید تمامی مسئولان بخش هوایی به عنوان امن‌ترین منطقه مطرح شده است.

محمدی بخش  رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت:روزانه هزار پرواز آسمان ایران  انجام می شود و افزایش پروازهای اروپایی و ایجاد مسیرهای جدید را در دستور کار خود قرار داده ایم و ستاد کل هم طبق اطلاع رسانی های انجام داده فضای ایران را در حوزه هوایی امن اعلام کرده است.

او گفت: افزایش تعداد پروازها به  مقصد اروپایی  و تاییده ایکائو هم نشان دهنده این موضوع است.

او درباره میزان تاخیرات به دلیل نقص فنی هم گفت:  تاخیرات تنها به دلیل نقص فنی نیست بلکه آب هوا و سایر مسائل هم تاثیر دارد این در حالی است که ایران در حوزه تعمیرات قطعات و تعمیر موتور هم با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان به خودکفایی رسیده ایم و از همه مهم تر هم در تهیه‌ی روغن موتور هواپیما و شیشه هواپیما هم اخیرا دیگر وابسته به کشورهای خارجی نیستیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی می گوید:۹۸ هواپیما  در کشور داشتیم و هم اکنون تعداد هواپیمایی دست دوم ،   کارگو و بیزنس ۱۷۵ فروند است که فعال در بخش هوایی است و نیاز  فعلی ناوگان در کشور ۵۵۰ فروند است.
او گفت: سه هواپیما باری ۷۴۵ را کشور آمریکا ظرف مدت سه ماه تحریم کرد اما ایران با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان توانسته موتور و قطعات  هواپیماهای روسی و غربی  را تعمیر کرده است.
 محمدی بخش درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما هم گفت:  آخرین تغییر قیمت بلیت هواپیما در آذرماه سال گذشته بود که میانگین ۱۵ درصد کاهش داشته بنابراین بررسی ها و کارشناسی ها صورت گرفته و در جلسه شورای عالی هواپیمایی بررسی خواهد شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: آیین نامه حقوق مسافر تکمیل شده و برای نهایی شدن باید به چند بخش  ارائه و پاسخ آنها داده می شود و ظرف چند روز آینده ابلاغ خواهد شد.

او گفت‌: در خصوص تیراندازی در بخش های هواپیمایی هیچ گزارشی تاییده شده ندارم و به عنوان مسئول کمیته صنعت هوایی هیچ یک از این موضوعات را تایید نمیکنم.

او گفت: تا ۳۶ ماه آینده اولین هواپیما تولید داخل در کشور به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1155900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =