انتشار بیش از ۸۷ هزار سند علمی توسط ایران در سال ۲۰۲۱

وزیر علوم از انتشار بیش از ۸۷ هزار سند علمی توسط ایران در سال ۲۰۲۱ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، هاشم داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان در مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه بین‌المللی که امروز ۱۸ مهرماه ۱۴۰۱  در وزارت علوم برگزار شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم، دولتی مردمی است. مردمی بودن یکی از شاخصه‌های دولت است. دولتی که علاقمند است با کشورهای همسایه، جهان اسلام و کشورهای همسو در جهان ارتباط برقرار کند.

وی با بیان این که جلسه امروز هم در راستای این دو هدف در حال برگزاری است، افزود: وزارت علوم در راستای تحقق این شاخصه‌های دولت تلاش می‌کند دانشجویان بین‌الملل بیشتری را جذب کند.

داداش‌پور با اشاره به این که ۱۰۰ هزار دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند، گفت: شاید این تعداد در مقایسه با تعداد دانشجویان بین‌المللی در جهان، زیاد نباشد؛ اما وزارتخانه برای افزایش تعداد دانشجویان خارجی برنامه دارد.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: این جلسه مصادف با هفته وحدت برگزار می‌شود و هدف از آن دور کردن تفرقه از جهان اسلام است. من در مدت فعالیت یکساله خود در سازمان امور دانشجویان، بیش از ۷۰ جلسه با دانشجویان بین‌الملل داشته‌ام تا چالش‌ها و راهکارهای آنها را بشنوم.

وی افزود: سازمان امور دانشجویان هر سال دانشجویان نمونه آموزشی را معرفی می‌کند. امسال هم مانند سال‌های گذشته، قرار است دانشجویان نمونه سرآمد در حوزه‌های آموزش، پژوهش، فرهنگ و ورزش را اعلام خواهیم کرد.

ایران به کانون پذیرش دانشجوی پزشکی از کشورهای جهان تبدیل شده است

مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه این مراسم با بیان این که ایران کشوری است که تا سال ۵۷ شمسی یکی از مستعمرات آمریکا بود، اظهار کرد: مردم در این سال به سلطه‌پذیری نه گفتند و به دنبال استقلال رفتند. ایران در سال‌های پیش از انقلاب پزشکان خود را از هند و بنگلادش می‌گرفت؛ اما هم اکنون کانونی است برای پذیرش دانشجوی پزشکی از کشورهای جهان.
وی افزود: ایران هشت سال درگیر جنگ شد. در حالیکه آمادگی نظامی کافی برای مواجهه با این مشکل را نداشت. امروز البته شرایط تغییر کرده است و جهان می‌داند که پهبادهای ایرانی در جنگ‌ها غالب‌اند. امروز کشتی‌های نفتکش ایرانی از بنادر ایرانی حرکت می‌کنند و در بنادر ونزوئلا بدون هیچ گونه تعرضی، نفت ایران را صادر می‌کنند.

رستمی با اشاره به این که کرونا با کمک دانشگاه‌های ایران در کشور تک رقمی شده است، گفت: البته امروز ایران در جنگ سخت‌تری قرار دارد که دانشجویان بین‌الملل شاهد این شرایط هستند. رسانه‌های دنیا، ایران را کشوری آشوب‌زده معرفی می‌کنند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: اگر ملت‌ها تسلیم امپراتوری رسانه‌ای غرب شوند، شکست خورده خواهند بود؛ چرا که رسانه‌های امروز واقعیت را وارونه جلوه نشان می‌دهند. واقعیت ایران این است که شیعه و سنی، ترک و کرد و بلوچ در کنار هم زندگی می‌کنند.
وی گفت: از دانشجویان بین‌الملل درخواست می‌کنم واقعیت را به مردم جهان نشان دهند.

انتشار بیش از ۸۷ هزار سند علمی توسط ایران در سال ۲۰۲۱

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه بین‌المللی که ۱۸ مهرماه ۱۴۰۱ برگزار شد، اظهار کرد: هفته وحدت را به همه مسلمانان جهان تبریک می‌گویم. پیامبر اسلام، پیامبر مهربانی‌هاست. هفته وحدت نشان‌دهنده انصاف و مروت است.

وی با بیان این که در دوره جدید وزارت علوم ۵ اولویت در دستور کار قرار دارد، گفت: یکی از این اولویت‌ها، مرجعیت و دیپلماسی علمی است. حضور دانشجویان بین‌المللی در ایران در راستای دستیابی به این اولویت است.

زلفی گل افزود: فرهنگ ایران، مبتنی بر مهمان‌نوازی است. در اشعار ایرانی در مورد آزردن یک مورچه هم تذکر داده شده است. محبت هم یکی دیگر از شاخصه‌های فرهنگ ایرانی است. سعدی می‌فرماید بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند، چو عضو به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار.

وزیر علوم تصریح کرد: دانشمندان بزرگی در ایران مشغول به کار هستند. تعداد دانشمندان یک درصد بین‌المللی ایران، رقم قابل توجهی است. در حالیکه پیش از انقلاب اصلا استاد ایرانی جزو یک درصد دانشمندان بین‌الملل نداشتیم. این دستاوردهای علمی حاصل استقلال سیاسی در ایران است.

وی تاکید کرد:در سال ۲۰۲۱ بیش از ۸۷ هزار سند علمی از ایران منتشر شده است و از این تعداد بیش از ۳۵ درصد با مشارکت دانشمندان بین‌المللی است. این موضوع نشان‌دهنده جایگاه برجسته ایران در جهان است. ایران رتبه اول علمی در منطقه است. 

زلفی گل با اشاره به این که ایران قبل از انقلاب حتی یک مجله نداشت که در پایگاه‌های بین‌المللی نمایه شده باشد، گفت: صحت و سقم این نکات قابل جستجوست. فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های ایران به راحتی می‌توانند در دانشگاه‌های جهان پذیرفته شوند؛ چرا که دانشگاه‌های ایران از استانداردهای لازم برخوردار هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1155927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =