هشدار سازمان ملل برای گرم شدن زمین

طبق گزارشی از سوی سازمان ملل و کمیته صلیب سرخ جهانی سکونت انسان به خاطر گرمایش زمین با تهدید جدی روبرو خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سازمان ملل و کمیته صلیب سرخ جهانی در بیانیه‌ای مشترک نسبت به غیرمسکونی شدن بعضی از نقاط کره زمین به خاطر افزایش گرمایش زمین هشدار دادند و اعلام کردند موج گرما در دهه‌های آینده مشکلات زیادی برای انسان ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

خشکسالی در کدام استان‌ها بیشتر است؟

به گفته این سازمان‌ها پیش‌بینی می‌شود که موج در حال افزایش گرما در بعضی از نقاط کره زمین از جمله شاخ آفریقا و جنوب آسیا شرایط زندگی برای انسان را غیرممکن سازد. طبق آمارهای موجود در زمان فعلی شرایط وخیم گرمایشی زمین برای کشورهایی مثل پاکستان و سومالی آغاز شده است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA) و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر (IFRC) این گزارش را پیش از اجلاس آب و هوای سازمان ملل متحد منتشر کردند. قرار است این اجلاس در کشور مصر برگزار شود.

در این گزارش آمده است: شرایط در دهه‌های آینده از نظر گرما و رطوبت برای انسان‌ها غیرقابل تحمل خواهد شد و احتمال غیرمسکونی شدن بعضی از مناطق کره زمین وجود دارد.

طبق این گزارش اثرات ترکیبی پیری، گرم شدن هوا و شهرنشینی باعث افزایش قابل توجهی در تعداد افراد در معرض خطر در کشورهای در حال توسعه طی دهه های آینده خواهد شد.

کد خبر: 1155938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =