نوجوانان از  ورزش استقبال نمی‌کنند

ریاست سازمان سما با انتقاد از عدم اقبال نوجوانان به مقوله ورزش گفت: بی‌شک در آینده نزدیک با مسائل جدی‌تری روبرو خواهیم بود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید محمد بطحایی، معاون آموزش های عمومی و مهارتی با تاکید بر اینکه تربیت در محیط‌های یادگیری اتفاق می‌افتد، گفت: با نگاهی به رخدادهای اخیر می‌توان دریافت که باید در مسیر تربیت دقت نظر بیشتری داشته باشیم. نشانه‌هایی که این روزها بیش از گذشته نمایان شد به ما گوشزد می‌کند که کارآمدی محیط‌های یادگیری، کمرنگ شده است و باید به سرعت چاره اندیشی کرد.

وی خانواده را به عنوان نخستین پایگاه و محیط یادگیری دانست و افزود: مدرسه، گروه همسالان و بستر جامعه به عنوان محیط‌های یادگیری در رتبه‌های بعدی قرار دارند. مرجعیت تربیتی خانواده، امروزه بسیار متفاوت با سنوات گذشته شده است. پایبندی به خانواده و اعضای خانواده در بین نوجوانان و جوانان کمرنگ شده است.  

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی ادامه داد: اگر سیاست‌گذاران کشور از جمله سیاست‌گذاران تربیتی، ورزش را به عنوان محیط یادگیری مورد توجه جدی قرار دهند، به سرعت شاهد رفع اختلال‌های تربیتی خواهیم بود. سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی و محیط‌های ورزشی به مثابه مراکز درمانی هستند که ما را در کمترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب می‌رسانند.

رئیس سازمان سما در ادامه سخنان خود ضمن معرفی اجمالی سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در حدود ۱۳۰ هزار دانش آموز در ۸۰۰ مدرسه سما در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند. این مجموعه را با برخورداری از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی از جمله نیروی انسانی، اعضای هیات علمی، محققان، صاحب نظران حوزه‌های مختلف، فضا، امکانات و گستردگیش در پهنه کشوری، می‌توان بی رقیب دانست.

بطحایی با اشاره به ظرفیت بالای مدارس سما تاکید کرد: این ظرفیت‌ها می‌تواند به عنوان نقطه تعامل با فدراسیون‌ها باشد و برای اشاعه ورزش و روحیه ورزشکاری در میان دانش آموزان، با همکاری‌های مشترک اقدامات جدی صورت داد.

وی با تاکید ویژه بر ضرورت توجه به بخش تربیت بدنی و سلامت دانش آموزان دختران، از آسیب‌های جسمی، روحی و روانی که در کمین این قشر از جامعه است، خبر داد.

ریاست سازمان سما با انتقاد از عدم اقبال نوجوانان به مقوله ورزش، گفت: این نشانه‌ای است برای ما که بی‌شک در آینده نزدیک با مسائل جدی‌تری روبرو خواهیم بود.

این مقام مسئول در خاتمه با قدردانی از روسای فدراسیون های ورزشی برای حضور در این نشست، از آمادگی کامل دانشگاه آزاد اسلامی و مجموعه سما برای توسعه ورزش در کشور خبر داد.

در ادامه این جلسه لشگری، رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت السلام و المسلمین معتمدی معاون فرهنگی، هنری و تربیت بدنی و روسای فدراسیون های حاضر در جلسه نیز نکاتی را طرح کردند.

گفتنی است این نشست به همت حوزه ورزش و تربیت بدنی سازمان سما و با حضور روسای فدراسیون های هاکی، قایقرانی، ووشو، هندبال، ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، تنیس روی میز، اسکی، ورزش های دانش آموزی و دکتر لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف بررسی چگونگی راه اندازی مراکز استعدادیابی، ترسیم فرآیند استعدادیابی و آموزش استعدادیابان ورزشی، برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1156090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =