بررسی پیامدهای تصمیم عربستان برای کاهش تولید نفت

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور پیامدهای تصمیم عربستان برای کاهش تولید نفت را بررسی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: عربستانی‌ها همواره به صورت علنی و غیرعلنی تصمیم خود را برای کاهش تولید نفت به ما اعلام می‌کردند. آنها می‌دانند که این مسئله واردات از روسیه را افزایش خواهد داد و باعث کاهش کارآمدی تحریم‌ها می‌شود. ما توضیح دادیم که این یک رویکرد نادرست است چرا که بر تحریم‌ها تاثیر می‌گذارد و ما در حال حاضر نیز در مرحله بهبود اقتصاد جهانی هستیم. این بهبود شکننده است و ما با پیامدهای کرونا و پیامدهای حمله روسیه به اوکراین مواجه هستیم و اکنون زمان مناسبی برای کاهش منابع انرژی در بازار جهانی نیست.

وی تاکید کرد: ما این را قبول داریم که میزان صادرات منابع انرژی باید با تقاضا در بازار هماهنگ باشد. اوپک پلاس هیچ‌گونه پایه و اساسی را برای کاهش تولید نفت ارائه نکرد. اگر آنها نگران کاهش چشمگیر قیمت‌ها بودند و هدفشان حفظ قیمت‌ها در یک سطح مشخص بود پس باید منتظر می‌ماندند تا ببینند واکنش بازارها طی هفته‌های آتی چگونه است و باید تا زمان نشست ماه آتی منتظر می‌ماندند. این چیزی بود که ما آن‌ها را به آن ترغیب می‌کردیم اما این کار را نکردند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به صورت کاملا واضح این مسئله را توضیح داد. این تصمیم پیامدهایی دارد و ما در حال حاضر آن را بررسی می‌کنیم با این حال آمریکا منافع زیادی در عربستان دارد.

پیش از این جو بایدن، عربستان را به دلیل تصمیم کاهش تولید نفت به "عواقبی" تهدید کرد. اعضای کنگره طرح‌هایی را درباره تعلیق همکاری با عربستان از جمله تعلیق صادرات سلاح و خارج کردن نیروهای آمریکایی از عربستان پیشنهاد دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1156273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =