افزایش کمبود خوابگاه در دانشگاه خوارزمی/ کیفیت امکانات رفاهی فدای کمیت شده است

دبیر شورای صنفی دانشگاه خوارزمی از گسترش مشکل کمبود خوابگاه دانشجویی به ویژه برای پسران در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ خبر داد.

حمید بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه مشکل کمبود خوابگاه دانشجویی در دانشگاه خوارزمی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است، اظهار کرد: امسال تعداد متقاضیان دریافت خوابگاه افزایش داشته است و این موضوع باعث شده تا دانشگاه با کمبود خوابگاه به ویژه برای پسران مواجه باشد.

وی با انتقاد از عملکرد مسئولان دانشگاه خوارزمی در تامین و آینده نگری برای گسترش ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی عنوان کرد: ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه بین ۷۵۰ تا ۸۰۰ است که تقریبا هر سال تمام این ظرفیت‌ها پر می‌شود؛ اما امسال با توجه به حضوری شدن کلاس‌های درس، این ظرفیت‌ افزایش نیافته و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

دبیر شورای صنفی دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه کیفیت امکانات و خدمات رفاهی فدای افزایش ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی می‌شود، گفت: در حال حاضر مسئولان تلاش دارند تا با تمام درخواست‌های دانشجویان برای دریافت خوابگاه، موافقت کنند؛ اما در این میان توجهی به کیفیت امکانات ندارند. به عنوان مثال در گذشته حدود ۲ نفر ساکن یک اتاق بودند؛ اما امسال حدود ۵ نفر ساکن یک اتاق هستند.  

بیرانوند درباره علل کمبود خوابگاه دانشجویی در دانشگاه خوارزمی بیان کرد: تاسیس دانشکده روانشناسی در دانشگاه برای سال تحصیلی جاری از جمله عوامل مهم در افزایش متقاضیان دریافت خوابگاه است. علاوه بر این، افزایش پذیرش دانشجویان غیر بومی یا افزایش پذیرش دوره دوم یا شبانه نیز از جمله عوامل کمبود خوابگاه است.

خوابگاه استیجاری راهکار موقت مسئولان برای اسکان دانشجویان

دبیر شورای صنفی دانشگاه خوارزمی اضافه کرد: مسئولان برای حل مشکل کمبود خوابگاه برای پسران، قصد دارند تا یکی از بلوک‌های خوابگاه‌های دانشجویی دختران را به پسران اختصاص دهند. البته این موضوع نیز چالش‌های جدیدی را برای دختران ایجاد خواهد کرد.

وی درباره خوابگاه‌های استیجاری در دانشگاه‌ها یادآور شد: این نوع از خوابگاه‌ها راهکاری موقت برای رفع کمبود فضای خوابگاهی است و به طور معمول جز این مورد، راهکاری در نظر گرفته نمی‌شود. البته به دلیل شهریه‌های گزافی که خوابگاه استیجاری دارد؛ بسیاری از دانشجویان توانایی پرداخت آن را ندارند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1156350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =