پرونده هسته‌ای ایران نباید تحت تاثیر درگیری‌های روسیه و اوکراین قرار گیرند

آل ثانی گفت: مسائلی مانند پرونده هسته ای ایران و مساله سوریه و لیبی نباید تحت تاثیر درگیری های روسیه و اوکراین قرار گیرند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در نشست خبری مشترک با مولود چاوش اوغلو، همتای ترکیه ای خود تاکید کرد که در دیدار با وزیر خارجه ترکیه درخصوص برخی مسائل منطقه ای و امور دیگر رایزنی کردند.

بیشتر بخوانید:

آخرین تحولات اوکراین| سناتور روس با ضرب المثلی به تهدیدات بورل علیه روسیه پاسخ داد

وی در این نشست خبری که در استانبول برگزار شد گفت که مسائلی مانند پرونده هسته ای ایران و مساله سوریه و لیبی نباید تحت تاثیر درگیری های روسیه و اوکراین قرار گیرند.

وزیر خارجه قطر در این راستا بر اهمیت گفت‌وگو و ایجاد کانال‌های ارتباطی با تمامی اطراف تاکید کرد.

وزیران خارجه قطر و ترکیه همچنین بر تقویت روابط دو جانبه به صورت مستمر در زمینه اقتصادی، سرمایه گذاری و تجاری توافق کردند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در گفت‌وگوی روز دوشنبه خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها و آخرین روند این مذاکرات اظهار کرد: همانطور که پیش از این نیز گفتم و آقای وزیر خارجه نیز بر آن تاکید کردند رویکرد جمهوری اسلامی ایران همچنان پایبندی به مسیر مذاکرات است. به منظور دستیابی به توافقی پایدار و ماندگار که منافع ملت ایران را تامین کند.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان با بیان اینکه در گفت‌وگوی چند روز پیش آقایان امیرعبداللهیان و آقای بورل این موضوع مجددا مورد تاکید قرار گرفت که ایران همچنان پایبند به مسیر مذاکره است، افزود: مواضع ایران در این ارتباط کاملا روشن و مشخص است و در این روزها دیدگاه‌هایی از سوی طرف مقابل مطرح شده و صداهایی از غرب و آمریکا شنیدیم که روند گفت‌وگوها را با مسائل داخلی ایران مرتبط کرده‌اند و با انتشار اخبار نادرست به مسائل دامن می‌زنند. در حالیکه موضوعات داخلی ایران مربوط به دولت و ملت ایران است و ما اجازه نمی‌دهیم که کشوری در امور داخلی ایران دخالت کند.

کنعانی تاکید کرد: موضوع مذاکرات چارچوب روشن و مشخصی دارد. جزئیات برای طرف‌ها روشن است. مواضع ایران بارها بیان شده است و ما آماده هستیم که در همان مسیر کار را به پیش ببریم و به توافق جامعی برسیم که تامین کننده منافع همه طرف‌ها باشد.

کنعانی با تاکید دوباره مبنی بر اینکه بر اساس احترام و منافع متقابل آماده تعامل دو سویه با طرف‌هایی که در مسیر مذاکره قرار دارند هستیم تا مذاکرات به نتیجه برسد در عین حال گفت: در برابر هر گونه تلاش‌های طرف‌های غربی و آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید و فشار به ایران به منظور امتیازخواهی، باج‌خواهی و در برابر هر اقدام محدود کننده علیه دولت و ملت ایران با جدیت و قاطعیت ایستادگی می‌کنیم و به موقع پاسخ‌های لازم را خواهیم داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1156358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =