بودجه تعرفه پرستاری از وزارت بهداشت به بیمه سلامت منتقل می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: منابع اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در قالب ردیف‌های وزارت بهداشت دیده شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بهروز رحیمی افزود: برنامه ما در سال جاری این است که ردیف تعرفه گذاری خدمات پرستاری را از وزارت بهداشت به بیمه سلامت منتقل کنیم. در حال حاضر نزدیک به هزار میلیارد تومان منابع را سازمان برنامه و بودجه اختصاص داده است و این کار در قالب ۱۷ بسته و بیش از هفت میلیون ثبت خدمت انجام شده است. با محاسبه و پرداخت به دانشگاه‌ها توسط بیمه سلامت منطبق با دستورالعمل‌های ابلاغی، پرداختی به پرستاران انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید

پرستاران ناامید از اجرای تعرفه‌گذاری و افزایش حقوق / وزارت بهداشت دست طبقه خاصی از پزشکان است

به گفته رحیمی، قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری نزدیک به ۱۴ سال است که در مجلس مصوب شده است؛ اما آئین نامه اجرایی و دستورالعمل محکمی نداشته است.

وی ادامه داد: در سال جاری با همکاری شورای عالی بیمه سلامت، تعرفه‌های خدمت مشخص شده به تصویب و تأیید رسید و دستورالعمل در هیئت دولت مصوب شده است. منابع اجرای این طرح پنج هزار میلیارد تومان در سال گذشته در قالب ردیف‌های وزارت بهداشت دیده شده است.

رحیمی افزود: یکی از موضوعات مهم دولت، اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است، زیرا این کار سبب هویت بخشی حرفه پرستاری خواهد شد و معتقدیم که زحمات جامعه پرستاری باید دیده و قیمت گذاری شود و بتوانیم در قالب خرید راهبردی از بیمه‌ها خریداری کنیم.

وی ادامه داد: با هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه و سازمان بیمه سلامت، تفاهم نامه بین معاونان درمان، توسعه و پرستاری امضا شد. منابع مالی در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته و پرداختی‌ها از اول دی سال گذشته در قالب خرید خدمت انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1156408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =