مشارکت اجتماعی متعهدانه برای رفع مشکلات موثر است

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی دارای پایه‌های بینشی، کنشی و منشی است، گفت: در یک تعریف جامع می‌توان مسئولیت اجتماعی را همسان با مشارکت اجتماعی دانست و آن را با عنوان مشارکت متعهدانه موثر برای رفع مشکلات تعریف کرد که بر پایه تقوای اجتماعی استوار است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سومین نشست از سلسله نشست‌های علمی مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی با عنوان «نظام اسلامی و مسئولیت اجتماعی با توجه به وقایع و مسائل جاری» با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود قیوم‌زاده سرپرست مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی، عزیز نجف پور دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات و شبکه علمی، عاصمه قاسمی مشاور ریاست دانشگاه در امور بانوان و خانواده و جمعی از اساتید برگزار شد.

 خسروپناه در این نشست با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی دارای پایه‌های بینشی، کنشی و منشی است، گفت: در یک تعریف جامع می‌توان مسئولیت اجتماعی را همسان با مشارکت اجتماعی دانست و آن را با عنوان مشارکت متعهدانه موثر برای رفع مشکلات تعریف کرد که بر پایه تقوای اجتماعی استوار است.

وی با تأکید بر اینکه مسئولیت پذیری اشخاص حقوقی و اعتباری در کنار اشخاص حقیقی باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: دانش مشارکت به مثابه حکمرانی مشارکت اجتماعی بوده و لزوم وجود شبکه مؤثر اجتماعی را دارد.

در ادامه عزیز نجف‌پور، دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات و شبکه علمی نیز در این نشست با اشاره به جنگ تحمیلی رسانه ای در شرایط کنونی، داشتن خرد رسانه‌ای و افزایش هوش رسانه‌ای را در حوزه اجتماعی مؤثر دانست و افزود: افزایش خرد رسانه ای در برابر مرعوبیت رسانه‌ها بازدارنده و در امر مشارکت اجتماعی تسهیل کننده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین  محمود قیوم‌زاده، سرپرست مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی همچنین در این نشست گفت: این مرکز در راستای ایفای وظیفه خود در خصوص مباحث و مسائل حوزه انقلاب اسلامی و دیدگاه امامین انقلاب به تشریح ابعاد مختلف مسئولیت اجتماعی و نظام اسلامی پرداخته و از آنجا که مسئولیت اجتماعی نظام اسلامی از ابعاد فلسفی، فقهی، حقوقی، جامعه شناسی، روانشناسی، فضا سازی توسط فضای مجازی و رسانه و ... برخوردار است، لازم است در سلسله نشست هایی ابعاد این مسأله تبیین و واکاوی شود. 

همچنین  عاصمه قاسمی، مشاور ریاست دانشگاه در امور بانوان و خانواده در این نشست گفت: در ارائه الگوی انقلابی به ویژه در حوزه زنان ضعیف و براساس رفتارهای سنتی عمل کردیم. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1156677

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =