وزیر کشور از آزادی بخش عمده‌ای از بازداشتی‌ها خبر داد

احمد وحیدی گفت: اغتشاشات توسط دستگاه‌های اطلاعاتی ـ امنیتی در سراسر کشور کنترل شده است و اغتشاشگران بازداشت شده‌اند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، احمد وحیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر راجع به هدف از سفر به استان اظهار داشت: در ادامه سفرهایی که به استان‌های مختلف انجام می‌شود در بوشهر ضمن بررسی طرح‌های مختلف، رفع کمبودها و نیازها مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی بازدید از منطقه و جزیره خارگ و نشست با مسئولان این جزیره را از دیگر برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: در مرکز استان بوشهر نیز در نشستی با مسئولان موارد گوناگون بررسی شد و در سفر به عسلویه هم برنامه‌های مورد نظر دنبال می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه کارهای ارزشمندی در استان انجام شده است، گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری علاوه در عسلویه، در حوزه صنعت فولاد و آبزی‌پروری طرح‌های مهمی در استان بوشهر در حال اجراست.

وحیدی با اعلام افزوده شدن 1500 هکتار به مزارع پرورش میگو در استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این راستا تعاونی‌های پرورش میگو در  استان بوشهر در حال تشکیل شدن است که نقش مهمی در افزایش تولید میگوی پرورشی و اشتغال دارد.

وی با اشاره به امنیت پایدار و مطلوب در استان بوشهر اضافه کرد: در استان بوشهر مشکل امنیتی وجود ندارد و طرح‌ها و برنامه‌ها بر اساس برنامه در حال اجراست.

وزیر کشور با توجه به وجود طولانی‌ترین مرز دریایی خلیج فارس در استان بوشهر تصریح کرد: مناطق حساسی در استان بوشهر از جمله عسلویه و خارگ وجود دارد، بحمدالله امنیت خوبی در استان بوشهر برقرار است و مزاحمت‌ها در این استان اندک بوده است و با مدیریت خوب مسئولان مشکلات رفع شده است.

وحیدی امنیت استان بوشهر را ارزشمند و پایدار دانست و درباره امنیت سراسری بیان کرد: اغتشاشات توسط دستگاه‌های اطلاعاتی ـ امنیتی در سراسر کشور کنترل شده است و اغتشاشگران بازداشت شده‌اند و تحویل دستگاه قضایی هستند و به مسائل آنها رسیدگی می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی یک خواب‌هایی دیده بودند، گفت: خواب دشمنان خواب‌های پریشانی است که هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد و امنیت کشور در وضعیت مطلوب و خوبی قرار دارد.

وزیر کشور ادامه داد: دشمنان که تصور می‌کنند که می‌توانند امنیت کشور را به خطر بیندازند باید بدانند که امنیت خلیج فارس تضمین‌کننده آن جمهوری اسلامی ایران است و اگر فکر می‌کنند می‌توانند امنیت کشور را به خطر بیندازند مفهوم آن این است که امنیت خلیج فارس به خطر افتاده است، امنیت خلیج فارس وابسته به امنیت جمهوری اسلامی ایران است.

وحیدی با تأکید به اینکه امنیت کشور و خلیج فارس در وضعیت خوبی قرار دارد تصریح کرد: این برداشت‌های اشتباه دشمنان است و دچار خطایی محاسباتی شده‌اند و مرتب یک مسیر را دنبال می‌کنند و سر آنان به سنگ می‌خورد بحمدالله مردم با استواری، وحدت ملی و انسجام در میدان قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: از بازترین کشورها هستیم که اگر کسی مطلب، نقد و حرفی داشته باشد می‌تواند آن را مطرح کند و همچنان اکنون در سطوح‌ها و روش‌های مختلف مطرح می‌کنند، البته دنبال تسهیلات بیشتر در این زمینه هستیم.

وزیر کشور اضافه کرد: طبیعتاً هیچ‌کس از اغتشاشگران نمی‌پذیرد که کسب‌وکار مردم را به خطر بیندازد، مزاحمت برای زندگی مردم ایجاد کند و این قابل قبول نیست و الحمدلله مسئولان کاملاً مسلط هستند و مشکلی وجود ندارد، البته دشمن به‌ویژه کانال‌های خبری در حال تلاش هستند ولی این آب در هاون کوبیدن است.

وحیدی ادامه داد: دشمنان باید توجه کنند که نمی‌توانند اهداف را محقق کنند، باید سر عقل بیایند و اطلاعات خودشان را باید تصحیح کنند و بحمدالله امنیت ما مردم‌محور و جامعه‌محور است خود مردم عزیز کشور امنیت را تأمین می‌کنند.

افزود: در این اغتشاشات اگر گاهی جوانانی احساساتی شده‌اند با آن‌ها با رأفت اسلامی برخورد می‌شود، اما اگر کسانی در اغتشاشات مصرّانه بر تخریب و بر هم زدن نظم عمومی پافشاری کرده‌اند، با آن‌ها برخورد می‌شود.

وزیر کشور با اعلام اینکه تعداد زیادی از افراد دستگیرشده اظهار ندامت و پشیمانی کرده‌اند خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از افراد دستگیرشده آزاد شده‌اند خیلی از این افراد اظهار پشیمانی کرده‌اند و اظهار می‌کردند که تحت تأثیر فضاسازی‌های دروغین از کانال‌های تلویزیونی به‌ویژه کشورهای وابسته به جریانات منطقه از جمله عربستان سعودی و برخی از کشورهای غربی قرار گرفتند.

وحیدی اضافه کرد: جای تعجب است که در این کانال‌ها مسائل مربوط به اغتشاش و آشوب نه‌تنها آموزش داده می‌شود بلکه ترویج و رهبری می‌شود و ملت ایران حق دارد در سطح بین‌الملل این حق خود را مطالبه کند و به‌وقت خودش و در موقعیت مناسب اعتراضات و درخواست‌های محاکمه آنها را داشته باشد.

وی گفت: اندکی از این افراد که پرونده روشنی در اغتشاشات داشتند در اختیار دستگاه‌ها هستند و کیفرخواست آن‌ها صادر شده است و این افراد به دستگاه قضا برای رسیدگی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1156753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =