کدام رسانه‌های ایرانی توسط کانادا تحریم شدند؟

کانادا در روزهای گذشته پنج رسانه ایرانی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، دولت کانادا در دو بسته تحریمی اخیر که علیه ایران وضع کرده پنج رسانه ایرانی و اسامی برخی از افراد فعال در حوزه اطلاع‌رسانی و رسانه را در فهرست ممنوعیت‌های خود قرار داده است.

در نخستین بسته تحریمی که پنجشنبه هفته گذشته اعلام شد، «خبرگزاری تسنیم»، «روزنامه کیهان» و «نورنیوز» در فهرست تحریم قرار گرفتند. حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان، علی رضوانی، خبرنگار صدا و سیما، پیمان جبلی، رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز از جمله افرادی بودند که تحریم شدند.

در بسته دوم تحریمی که شب گذشته (چهارشنبه) اعلام شد خبرگزاری فارس و عزت‌الله ضرغامی، رئیس سابق صدا و سیما جدیدترین اشخاص و نهادهایی بوده‌اند که هدف اقدامات تحریمی دولت کانادا قرار گرفته‌اند.

این اقدامات بخشی از سیاست «آپارتاید رسانه‌ای» کشورهای غربی تلقی می‌شود که علی‌رغم صرف هزینه‌های هنگفت برای تبلیغ ایدئولوژی‌های حاکمیتی خود باز هم با توسل به زور در صدد جبران ناکارآمدی‌های خود برمی‌آیند.

این نوع دگماتیسم، مضاف بر این، در تعارضی آشکار با تبلیغات فریبنده جهان غرب در خصوص حمایت از «آزادی بیان» و «آزادی گردش اطلاعات» قرار دارد. امپراطوری رسانه‌ای غرب از یک سو دایره «آزادی» را برای شبکه‌هایی مانند ایران‌اینترنشنال یا بی‌بی‌سی تا حدی باز می‌گذارد که مصاحبه زنده این شبکه‌ها با تروریست‌هایی همچون «عبدالمالک ریگی» یا عاملان حمله تروریستی اهواز اقدام مرسوم رسانه‌ای تلقی نمایانده می‌شود و از سوی دیگر، در برابر هر تریبونی که بخواهد بر مبنای مستندات مستدل  روایت‌های غیرواقعی، خشونت‌محور و نفرت‌پراکنانه برساخته این رسانه‌ها را به چالش بکشد طرفدار حبس بیان و فریز گردش اطلاعات می‌شود.

این رویه البته اکنون آغاز نشده و سیاستی است که در سال‌های گذشته با حذف بسیاری از شبکه‌های جمهوری اسلامی از روی هات‌برد، عرب‌ست، نایل‌ست و برخی از دیگر ماهواره‌ها نیز در جریان بوده است. حال آنکه همزمان با حذف رسانه‌های جمهوری اسلامی، روی همین ماهواره‌ها شبکه‌های مروج اقدامات تروریستی و خشونت‌آمیز در حال فعالیت بوده‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1156944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =