طرح تبلیغات محیطی استقلال شکست خورد/ در جریان قراردادهای آجورلو نبودیم

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: «ریکاردو ساپینتو» صد درصد از کانال آقای آجورلو به استقلال آمد و هیچکدام از اعضای هیات مدیره در جریان نبودند که قراردادها از چه خبر است.

به گزارش گروه ورزش ایسکانیوز، حجت کریمی عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال درباره برکناری مصطفی آجورلو و انتخاب علی فتح الله زاده به جای او در سمت مدیریت باشگاه گفت: تغییرات برای پیشرفت و بهتر شدن بود. سه عضو موافق و یک نفر مخالف بود. درخواست شد اما خودش به جلسه هیات مدیره نیامد.

تلویزیون را تحریم نکردیم

به گفته کریمی، محمد مومنی تنها عضو هیات مدیره بود که با برکناری آجورلو مخالفت کرده است.

بیشتر بخوانید:

دوئل فتح‌الله زاده و استراماچونی، برنده کیست؟

وی درباره بحث تحریم تلویزیون از سوی باشگاه استقلال در ماه‌های گذشته، تاکید کرد: بحث تحریم تلویزیون نبود. در همان دوره که گفتند باشگاه استقلال تحریم کرده، اعلام کردم تحریمی وجود ندارد. استقلال باشگاه شخصی و خصوصی نیست که بخواهیم تحریم کنیم. باشگاه و صداوسیما متعلق به مردم هستند. یکسری صحبت‌ها به خاطر تبلیغات محیطی شد و درخواست کرده بودند تا از این راه ورود کنیم.

عضو هیات مدیره استقلال افزود: گفته بودم ما در هیات مدیره صداوسیما را تحریم نکرده‌ایم. حرف ما این بود در بحث پلتفرم‌ها با ما همکاری کند و جلوی پخش رایگان را بگیرند.

آجورلو دلیل برکناری اش را بهتر می‌داند

کریمی در خصوص دلیل برکناری آجورلو تاکید کرد: دلیلش را خود آجورلو بهتر می‌داند. او زحمات زیادی در یک سال گذشته کشید و از او تشکر می‌کنم. روزی که آجورلو تیم را تحویل گرفت، باشگاه ۴۰۰ میلیارد بدهی داشت.

«در حال حاضر استقلال ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد؟» کریمی در واکنش به این سئوال، گفت: از کجا گفتید ۲۰۰ میلیارد تومان؟ وی سپس ادامه داد: آجورلو باشگاه را با ۲۸۰ میلیارد تحویل گرفت. یکسری بدهی‌ها هم ثبت نشده بود. حکم ۴۰ میلیاردی هم داشتیم که اضافه شد. هیات مدیره و مدیرعامل شروع به تسویه حساب کردیم. بنده مدیر تسویه حساب بودم. حدود ۷۸ میلیارد تومان بدهی بازیکنان فصل قبل بود که پرداخت شد. کلاً سه بازیکن از بدهی فصل قبل مانده‌اند که حدود ۳ میلیارد می‌شود.

مدیرانی که پست می‌گیرند حرفهای بزرگ می‌زنند

عضو هیات مدیره استقلال ادامه داد: ۲۰۰ میلیارد هم بدهی به شرکت‌ها و اشخاص دیگر بود که خرد، خرد تسویه خود را گرفتند. مدیران قبل هم زحمت کشیده بودند ولی مشکلات زیادی بود. وقتی ما ورود کردیم اتفاق بزرگی رخ داد و آن هم بورس بود که کمک خوبی به تیم مدیریتی کرد. وارد شدن پول بورس کمک زیادی به استقلال و پرسپولیس کرد تا خیلی از بدهی‌ها را تامین کنند. بدهی‌های انباشته بود و فشار زیادی به باشگاه آمد. حتی ۱۵ سال سنوات کارمندان هم مانده بود که تسویه شد.

«آیا درست است که بدهی ناشی از تبلیغات محیطی یکی از دلایل برکناری آجورلو بوده است. او ادعا کرده بود در ابتدای فصل ۶۰ میلیارد پول به سازمان لیگ می‌دهد؛ در حالی که سازمان لیگ تاکید کرد این کار نشدنی است و مدیرعامل اسبق استقلال باز هم مدعی شد ۵۰۰ میلیارد کف درآمدزایی باشگاه با کارگزار است.» کریمی در واکنش به این موضوع تاکید کرد: متاسفانه در کشور ما مدیرانی که می‌خواهند پست بگیرند، حرفهای بزرگ می‌زنند تا هوادار خوشش بیاید. می‌گوییم هزار میلیارد می‌آوریم و استادیوم می‌سازیم. هیچکدام از این منابع به گفته عزیزان انجام نشد. بحث سازمان لیگ هم بحث دیگری است اینکه می‌گویند ۶۰ یا ۹۰ میلیارد طلب داریم، نیست. در تبلیغات محیطی اعلام کردند در هر بازی ۳ میلیارد بدهید. باشگاه هم قبول کرد. ۱۵ بازی خانگی داشتیم و باید ۴۵ میلیارد می‌دادیم. ۱۰ میلیاردش را پرداخت کردیم. بعد از آن با سازمان لیگ به مشکل خوردیم.

طرح تبلیغات محیطی استقلال شکست خورد

وی درباره اینکه آیا قبول دارد طرح تبلیغات محیطی استقلال شکست خورده است؟ اظهار کرد: اگر سازمان لیگ همراهی می‌کرد، ما شکست نمی‌خوردیم. قبلاً ۵ میلیارد به استقلال و پرسپولیس می‌دادند و با جرایم و پول بازیکنان، ۱ میلیارد نصیب باشگاه می‌شد. چطور استقلال باید هر بازی ۶۰ میلیارد بدهد و سازمان لیگ کل مسابقات را ۸۰ میلیارد فروخته است؟

عضو هیات مدیره استقلال در واکنش به اینکه مدیرعامل سابق باشگاه خودش مدعی شده بود این پول را فراهم می‌کند، گفت: آجورلو آمد رقم بزند اما سازمان لیگ قیمت‌ها را پایین آورد و از سوی دیگر مشکلات پخش بوجود آمد. یکسری مسائل دیگر هم بود ولی الان این حساب و کتاب‌هایی که می‌گویند ۹۰ میلیارد تومان است، درست نیست. ۳۰ میلیارد فصل قبل را با ۶۰ میلیارد امسال جمع زده‌اند. این برای کارگزار است.

سندی که در سازمان لیگ گذاشتیم جعلی نیست

کریمی همچنین در واکنش به ادعای یکی از مسئولان سازمان لیگ که گفته بود سند کارگزار استقلال برای تبلیغات محیطی جعلی و فاقد مشروعیت است، خاطرنشان کرد: گفته‌اند سند جعلی است که صحت ندارد. باشگاه دولتی است و مگر می‌شود سند را جعل کرد و به سازمان لیگ داد؟ یک سند خانه گذاشتیم. اگر مشکلی باشد می‌توانند سند را بردارند. در حساب هم پول هست ولی نمی دانم چرا سازمان لیگ برداشت نمی‌کند.

گفتنی است، عضو هیات مدیره استقلال در ادامه از کمک وزیر ورزش و جوانان به این باشگاه در قضیه تبلیغات محیطی و گرفتن تخفیف خبر داد و گفت: وزیر هم ورود کرد و مبلغی که باشگاه استقلال باید پرداخت کند، یک سوم شده است. هر بازی ۳ میلیارد تومان بوده است که استقلال نصف آن را پرداخت می‌کند. در مجموع ۲۰ میلیارد شده است.

ارتباط کمک وزیر به استقلال و برکناری آجورلو؟

«آیا می‌توان گفت این کمک وزیر ورزش به استقلال در قبال برکناری مصطفی آجورلو از مدیرعاملی این باشگاه بوده است؟» کریمی در پاسخ به این سئوال گفت: این کمک از قبل انجام شده است. برای الان نیست.

وی همچنین درباره اینکه استقلال چه زمانی متوجه شد این مبلغ ۶۰ میلیارد تومان قابل پرداخت به سازمان لیگ نیست، اظهار کرد: زمانی که پخش کارگزار به مشکل خورد. از آنجا به حاشیه رفتیم و کل تبلیغات محیطی به سمت حاشیه رفت. آنجا وزیر کمک و به قضیه ورود کرد تا تبلیغات محیطی یک سوم پرداختی بشود.

فتح الله زاده تعهد داد

کریمی که در برنامه تلویزیونی «ورزشگاه» حاضر شده بود، در خصوص دائمی یا موقتی بودن انتخاب فتح الله زاده به عنوان مدیر عامل استقلال گفت: آن روز که فتح الله زاده انتخاب شد، بنده اعلام کردم باشگاه استقلال یکسری بدهی‌ها و طلب‌ها دارد. به ایشان گفتم "فردا نگویید پول نبود و نتوانستم کار کنم و بدهی روی میزم بود. این صحبت‌ها نباید باشد". ایشان قبول کرد و گفت همیشه به همین صورت آمده‌ام و گلایه نمی‌کنم. فتح الله زاده در اصل تعهدش را داد.

«آیا از پول فرابورس برای پرداخت مطالبات استراماچونی استفاده شده است؟» عضو هیات مدیره استقلال در پاسخ به این سئوال هم گفت: قرار بود ۲۵ درصد از پول بورس، بابت بدهی‌ها هزینه بشود. این اتفاق افتاد و از حساب بورس برداشته شد. این پول را خرج کردیم. درباره پرسپولیس نمی‌توانم چیزی بگویم ولی استقلال با مجوز سازمان بورس، پول را برداشت کرد.

وی درباره اینکه قرار بوده این پول برای سرمایه گذاری استفاده بشود، گفت: صورت جلسه‌ای بود که برداشت ۲۵ درصد را اجازه دادند. به جز آن راهی نبود.

تسویه حساب برای قایدی و میانگین پرداختی در استقلال

عضو هیات مدیره استقلال همچنین اعلام کرد این باشگاه ۹۰ میلیارد تومان طلب دارد از جمله در بحث تبلیغات محیطی و زیرساختها.

کریمی در ادامه درباره اینکه آیا استقلال باید مبلغ ۸۰۰ هزار دلار به باشگاه شباب الاهلی امارات بابت مهدی قایدی پرداخت کند؟ افزود: خیر؛ حسابش تسویه شده است. هزینه ترانسفر انجام شده است و حساب و کتابی نداریم.

به گفته این عضو هیات مدیره استقلال، باشگاه فقط به استراماچونی و پادوانی سرمربی و بازیکن سابق خود بدهی دارد.

کریمی ادامه داد: میانگین پرداختی قراردادهای این فصل ما ۳۰ درصد است. بحث ۵ یا ۱۰ درصد پرداختی صحت ندارد. حتی بعضی‌ها ۴۰ درصد دریافتی داشته‌اند. هیچ بدهی هم نداریم. بدهی‌های ما به همان دو خارجی است که گفتم.

بعد از مجیدی با قلعه نویی مذاکره شد

گفتنی است، کریمی در واکنش به مخالفت وزیر ورزش با حضور مربی خارجی در استقلال و اختلاف نظرش با آجورلو در این بحث، گفت: در جلسه هیات مدیره برای انتخاب مربی، قرار شد مربی ایرانی بیاوریم. این صورت جلسه شد. مدیرعامل وقت (آجورلو) پیگیر قضیه شد ولی موفق نشد. چند گزینه بودند. با امیر قلعه نویی هم یکی، دو صحبت شده بود. استقلال باشگاه بزرگی است و هوادار هم انتظار دارد. در آن زمان دیدید چه هجمه ای به استقلال آمد. تیم‌های دیگر داشتند بازیکن جذب می‌کردند. در نهایت ساپینتو انتخاب شد.

دلیل جدایی آجورلو؛ هیات مدیره در جریان قراردادها نبود

«آیا وزارت ورزش موافق انتخاب ساپینتو بود؟» وی در پاسخ به این سئوال گفت: در جریان نیستم. مشکلی که در هیات مدیره داشتیم و باعث شد با آجورلو ادامه ندهیم، سر این قضیه بود که خیلی از مسائل در هیات مدیره اتفاق نمی‌افتاد. مشکل این بود که در جریان خیلی از اتفاقات نبودیم. یکسری از عزیزان در جریان بودند که امضایی نداشتند یعنی یکسری از اطرافیان آقای آجورلو. همیشه می‌گفتم اگر قرار است کسی پیگیر باشگاه استقلال باشد، ورود کند و امضایشان هم پای قراردادها باشد.

کریمی در ادامه گفت: ساپینتو صد درصد از کانال آقای آجورلو به استقلال آمد. اگر قرار است اتفاقی رخ بدهد، عزیزان بیاید عضو هیات مدیره بشوند. نقل و انتقالات و خریدهای قبل از ساپینتو هم صد درصد از کانال آقای آجورلو آمدند. هیچکدام از اعضای هیات مدیره در جریان نبودند که قراردادها از چه خبر است.

ابهام ۶۰ میلیارد تومانی زمان آجورلو صحت ندارد

عضو هیات مدیره استقلال درباره اینکه آیا بحث ابهام مالی ۶۰ میلیاردی پیرامون مصطفی آجورلو در استقلال صحت دارد؟ اظهار کرد: اصلاً و به هیچ عنوان. باشگاه حسابرس دارد. ما در بورس هستیم و همه چیز باید شفاف باشد. از فتح الله زاده خواهش کردم این صحبتها را پیگیری و اعلام نکند که ۶۰ میلیارد گم شده است.

کریمی در بخشی از صحبت‌هایش درباره شرایط تیم استقلال باوجود تغییرات، گفت: قول می‌دهیم امسال هم قهرمان بشویم.

استقلال برای دو ماه ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز دارد

این عضو هیات مدیره استقلال همچنین گفت: ما مبلغ ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان برای دو ماه آینده خود نیاز داریم. یکسری کارها و سرمایه گذاری انجام می‌دهیم که به نتیجه می‌رسد.

کریمی از صحبت درباره بعضی از مسائل دیگر باشگاه خودداری کرد و افزود: خیلی از صحبت‌ها را می‌گذاریم برای بعداً. الان یکسری محدودیت برای صحبت کردن وجود دارد. برویم جلو ببینیم اگر مشکلی پیش آمد صحبت می‌کنیم.

کارگزار تغییر نمی‌کند

وی در واکنش به بحث مجوز حرفه‌ای باشگاه و احتمال بازگشت به لیگ قهرمانان آسیا، گفت: نمی‌توانم قول بدهم ولی ما و فدراسیون و وزارت پیگیر هستند. توکل به خدا؛ هرچه قسمت بشود!

«آیا قبول دارید پروژه استقلال در تبلیغات محیطی شکست خورد؟» کریمی در پاسخ به این سئوال گفت: بله؛ چون سازمان لیگ همکاری نکرد.

عضو هیات مدیره استقلال در پایان تاکید کرد که این باشگاه برنامه‌ای برای تغییر کارگزار خود ندارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1156982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =