آموزش ساخت ماسک ورقه‌ای در منزل

"ماسک ورقه ای" یکی از محبوب ترین راه های مراقبتی پوست است.ساخت و استفاده از ماسک ورقه ای با مواد طبیعی به شادابی،زیبایی و سلامت پوست کمک بسیاری میکند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، امروزه مراقبت از پوست از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و افراد زیادی به دنبال یافتن راه ها و شیوه های مراقبتی از پوست هستند. برای مراقبت از پوست و داشتن پوستی صاف، لطیف و درخشان ماسک های تقویت کننده و مراقبتی زیادی در داروخانه ها و فروشگاه های لوازم آرایشی به فروش می رسد که یکی از بهترین محصولات مراقبتی ماسک های ورقه ای هستند که فواید متنوعی برای پوست دارند. اگرچه ماسک های ورقه ای متعددی در بازار وجود دارد اما به راحتی می توانیم در خانه ماسک ورقه ای متناسب با نیاز پوستمان بسازیم. در این بخش طریقه ساخت ماسک ورقه ای را در خانه آورده ایم.

بیشتر بخوانید:

ماسک گلابی برای زیبایی و شادابی پوست صورت

ماسک های ورقه ای چیست؟

ماسک های ورقه ای از پارچه ای شبیه به حالت صورت درست شده که تمام پستی بلندی ها و خطوط صورت را می پوشاند اما قسمت های قرار گرفتن چشم و بینی و دهان باز می ماند. هدف از استفاده از ماسک های ورقه ای تغذیه کردن و آبرسانی به پوست است زیرا این نوع ماسک ها به مایعی مغذی و یا اسانسی آغشته هستند. برای استفاده از فواید ماسک های ورقه ای شما باید باید نوع پوست خویش را معلوم کنید و بر اساس آن ماسک را انتخاب کنید.

برای تهیه ماسک ورقه ای به روش زیر عمل کنید:

مواد لازم برای ساخت ماسک ورقه ای
پارچه چیت، نخی یا پنبه ای
مداد
 قیچی
ترکیبات طبیعی مثل آب برنج، چای سبز، آب خیارو...

طریقه درست کردن ماسک ورقه ای در منزل:

یک پارچه مناسب مانند پارچه چیت، نخی یا پنبه¬ای که هم قابل شستشو و هم در برابر استفاده های متعدد مقاوم است را تهیه کنید.
پارچه را روی صورت خود بگذارید و با یک مداد جای چشم، بینی و دهان خود را روی پارچه علامت گذاری کنید و سپس پارچه را از روی صورتتان بردارید.
با قیچی سوراخ هایی مطابق صورت خود روی پارچه ایجاد کنید و قسمت های مشخص شده مثل قسمت چشم ، دهان و بینی را برش بزنید تا زمان استفاده از ماسک راحت نفس بکشید، ببینید و صحبت کنید.
پارچه را به محلول مراقبت از پوست مانند چای بابونه، آب برنج، چای سبز و هر محصول دیگری که برای پوستتان مفید است، آغشته کنید.
پارچه را فشار داده و روی صورت بگذارید. حال روی یک صندلی راحت بنشینید و از مزایای یک درمان زیبایی در خانه لذت ببرید.
هیچ وقت ماسک را بیش از ۲۰ دقیقه روی صورت خود نگذارید. این کار به پوست اسیب می رساند.
می توانید بعد از استفاده از ماسک پارچه را با آب گرم بشویید تا برای استفاده مجدد کاملاً تمیز باشد.
به جای پارچه می توانید از دستمال مرطوب استفاده کنید اما یادتان باشد قبل از استفاده، دستمال مرطوب را بشویید و آن را به خوبی فشار دهید تا آب آن خارج شود، سپس مانند بالا عمل کنید.

طریقه درست کردن چند ماسک ورقه ای زیبایی در خانه

با روش هایی که در ادامه این بخش خواهید خواند، به سادگی می توانید ماسک های ورقه ای زیبایی صورت را در منزل تهیه کنید.

ماسک ورقه ای با خاصیت روشن کنندگی

برای درست کردن ماسک ورقه ای با خاصیت روشن کنندگی،مقداری برنج سفید یا قهوه ای را بشویید و سپس در کاسه ای به مدت یک شب خیس دهید. حالا ماسک ورقه ای که درست کرده اید را در آب برنج خیس کنید و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. سپس ماسک را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت بگذارید و در آخر صورتتان را با آب ولرم بشویید و مرطوب کننده بزنید.

آب برنج خاصیت ضد پیری داشته و حاوی آنتی اکسیدان های است که به درخشش و سلامت پوست کمک می کند. این ماسک منافذ را کاهش داده و از تجمع چربی اضافی روی پوست جلوگیری کرده و سبب روشن شدن پوست می شود.

ماسک ورقه ای با خاصیت مرطوب کنندگی

برای تهیه ماسک ورقه ای با خاصیت مرطوب کنندگی یک خیار را رنده و آب آن را بگیرید حالا ماسک ورقه ای که درست کرده اید را در آب خیار خیس کنید و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید و سپس به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت قرار دهید، سپس پوستتان را بشویید و مرطوب کننده بزنید.

این ماسک خاصیت مرطوب کنندگی دارد و پوستتان را آبرسانی می کند و بسیار آرامش بخش است و سبب کاهش التهاب و سوزش پوست می شود.

ماسک ورقه ای با خاصیت آرام بخشی

برای تهیه ماسک ورقه ای با خاصیت آرام بخشی مقداری چای بابونه تهیه کرده و این چای را در کاسه ای بریزید و ماسک ورقه ای را در آن بغلتانید و سپس به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت بگذارید. این ماسک خاصیت آرام بخشی برای پوست دارد و به سلامت پوست کمک می کند.

ماسک ورقه ای با خاصیت سم زدایی پوست

برای تهیه ماسک ورقه ای با خاصیت سم زدایی پوست، ابتدا آب را بجوشانید و سپس ۵ عدد چای سبز کیسه ای، را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آن قرار دهید. بعد از گذشت این زمان وقتی چای کمی سرد شد، ۲ تا ۳ قطره آب لیمو به آن اضافه کنید حالا ماسک ورقه ای که درست کرده اید را در کاسه چای خیس و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید و ماسک را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت قرار دهید و سپس صورتتان را بشویید و مرطوب کننده بزنید.چای سبز سرشار از پلی فنول و آنتی اکسیدان است و به کاهش التهابات و آکنه و سم زدایی پوست کمک می کند.

نکته آخر:

شما می توانید در خانه ماسک ورقه ای بسازید و آن را به مواد مختلف آغشته کنید، موادی که متناسب پوست شماست و نیازهای منحصربه فرد پوستتان را در آن لحظه برطرف می سازد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1157019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =