تقدیر رئیس‌جمهور از ۵۷ صادرکننده برتر ایران

رئیس جمهور در مراسم روز ملی صادرات از ۵۷ صادر کننده برتر در حوزه‌های مختلف، تقدیر کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، در مراسم روز ملی صادرات با حضور آقای رئیسی از ۵۷ صادر کننده برتر در حوزه‌های مختلف، تقدیر شد.

در فرآیند انتخاب صادر کنندگان برتر ۱۴۰۱ که در فراخوانی از ۲۲ تیر تا ۵ مرداد سال جاری اعلام شد، تعداد ۶۱۲ شرکت در ۷۶ گروه کالا و خدمات، ثبت نام کردند که نهایتا ۵۷ صادر کننده در فهرست منتخبین قرار گرفتند.

بیشتر بخواند

رئیسی: کنترل بازار مهم‌ترین وظایف دستگاه‌های ذیربط است

از میان ۶۱۲ شرکت، صادر کنندگان سیمان و کلینکر با ۳۲ محصول و محصولات پایه پتروشیمی پلیمری با ۳۱ مورد، بیشترین سهم را داشته‌اند.

همچنین، صادر کنندگان لوازم خانگی انرژی بَر با ۱۴، داروهای شیمیایی با ۱۱، محصولات دانش‌ بنیان و فناوری بالا با ۱۰، قطعات یدکی و مجموعه‌های خودرو با ۱۰ مورد، در رتبه‌های بعدی تعداد شرکت کنندگان در این دوره هستند.

در روند انتخاب صادر کننده نمونه ۱۴۰۱، شاخص‌های مختلفی از جمله: سنجش تولید و سرمایه‌گذاری مشترک با طرف‌های خارجی، عمق دانش بنیانی، فعالیت در مناطق محروم و کم‌ برخوردار، میزان اشتغال‌زایی، میزان نفوذ در شبکه مصرف بازارهای هدف، سطح پیچیدگی محصول و ارزش افزوده، عضویت در تشکل‌های تخصصی صادراتی، ثبت نشان بین‌المللی و استفاده از نیروی انسانی - مصالح و تجهیزات داخلی در طرح‌های خارج از کشور، در نظر گرفته شده است.

۵۷ صادر کننده برتر در بیست و ششمین مراسم روز ملی صادرات ۱۴۰۱، از سوی کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارتخانه‌های صمت، جهاد کشاورزی، سازمان‌های برنامه و بودجه، استاندارد، اتاق بازرگانی، گمرک، اتاق تعاون و بانک مرکزی و به ریاست رئیس سازمان توسعه تجارت انتخاب شده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1157037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =